Väderprognos för 5 dagar

onsdag 4 januari 2012

Godmorgon milda onsdag!

 

103

Det blåste och stormade inatt hos oss. Det var väl Emil som busade utanför. Regnet smattrar mot taket och det väckte mig. Jag smög upp lika tyst som vanligt. Bryggde en kanna thé och fixade två mackor. Så nu sitter jag här med en bok i CD spelaren.

Det är som en av mina vänner påpekade, denna vinter stormar det och de två föregående var det massor med snö och kyla.

Jag måste säga att jag föredrar stormarna trots allt. Nu kan jag vara ute mer än bara på verandan. Jag fastnar inte med rullstolen i snömassorna. Vi kan göra fler utflykter till biblioteket och maken behöver inte släpa lika mycket från affären som då. Vi planerar faktiskt att ge oss ut imorrn igen. Bara till vår närmaste köpcentrum, men ändå. Det verkar bli uppehåll imorrn. Vi ska handla lite till oss för helgen och för mig till nästa vecka. Listan är inte lång alls, men lite frukt, mjölk och sånt behöver vi fylla på med.

Jag läste hos Mozart & Vincent om deras vän Abbe, som får bo med sina 2 benta på hotell under deras skidsemester. Han var lika välkommen till hotellet som människorna! Titta på bilden som finns i bloggen och observera den lilla skylten med katten på.

Det står “Pets in the room” på den. Det är en liten bricka man hänger på utsidan av rumsdörren som berättar för personalen att det finns sällskapsdjur i rummet! Strålande idé och detta lilla vänlighet, plus det egna lakanet och skålen med torrisarna, lär sprida sig som en löpeld bland “kattfolk” att det finns hotellkedjor som välkomnar katterna till sitt hotell. Tassen upp för dem!!!

Ypperligt att kisse får följa med matte och eller husse vid behov! Jag är säker på att dessa hotell lär snabbt bli populära bland djurägare!

Ha en fin onsdag!

00025-1 /Julia

8 kommentarer:

  1. Här också. Har stormat som bara den och blåser bra än.

    Vet inte vad du läser för bok. Läser själv Lars Keplers Eldvittnet. Den är så bra, helt klart den bästa jag läst i år!

    Visst låter det bra med Hotell som insett att vi också skall få följa med på semestern :D

    Nosgos

    SvaraRadera
  2. Här också. Har stormat som bara den och blåser bra än.

    Vet inte vad du läser för bok. Läser själv Lars Keplers Eldvittnet. Den är så bra, helt klart den bästa jag läst i år!

    Visst låter det bra med Hotell som insett att vi också skall få följa med på semestern :D

    Nosgos

    SvaraRadera
  3. Trevligt att komma iväg på en utflykt och sen ha hela helgen tillsammans. Hoppas att ni får en mysig dag utan en massa regn och blåst.Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Här har den där Emil oxå varit o busat rundor inatt , så man inte kunnat sova.
    Matte började att läsa lite ur den där engelska boken om Zee and Zoey för mig igår , hoppas hon tänker fortsätta med det ikväll :)
    Hoppas det blir bra väder så att ni kan göra den planerade utflykten imorgon !!
    Verkar vara ett jamarns trevligt hotell som den där katten Abbe bor på , har redan tipsat min matte om det ;-)

    SvaraRadera
  5. Det är så det ska vara att vi fyrbenta ska vara välkomna där våra tvåbenta får vara för vi är en del av familjen.
    Härligt med barmark, underlättar mycket för många men jag hde klarat mig bra utan allt regn men det blir väl regn istället för snö.
    Ha så trevligt i morgon!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  6. Häftigt Var in och lämnade ett Tazztryck
    Tazz&Kram

    SvaraRadera
  7. Visst är det bra om det blir mer och mer hotell som är öppna även för våra sällskapsdjur.
    Här där vi bor så, när vi är ute och åker runt, så finns det ngn restaurang har jag sett som tillåter att man har hundar med sig in där, Toppen!

    Tasstack för påhälsningen hos oss

    SvaraRadera
  8. hej hej!
    hur mycket fick du i höjning då?
    jag kollade med e-legitimation igår, så därför vet jag,annars hade jag inte vetat förräns pappret kommer. så nu är det ett nytt belopp att komma ihåg...
    snörvlar än,fattar inte vad detta är för nåt!
    kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera