Väderprognos för 5 dagar

torsdag 16 april 2015

Trött och mulen…

 

Torsdag 3

Inte  visste jag att det kunde bli såhär jobbigt med abstinens. Jag har rejält ont idag och jag sover dåligt på nätterna! Nu är det nästan löjligt att vakna vid 04-05 på morgonen för fjärde dagen i rad. Amanda är ju nöjd med att få sin frukost serverad extra tidigt, men jag skulle nog behöva sova lite till.

Om jag tänker efter, så hade jag ätit dessa superstarka värktabletter sen i maj förra året, så inte är det konstigt att kroppen reagerar, då jag slutar med dem helt, trots nedtrappning.

Idag är jag mest rastlös. Jag har sopat igen, fast jag gjorde det så noga då glaset gick sönder tidigare i veckan. Diskbänken skiner och min lilla disk, som blir, är undanplockad. Hade jag kunnat, hade jag klängt längst väggar å tak. Inte blir man väl så här av två Alvedon???

Jag gjorde nåt som jag inte brukar. Jag la mig på sängen en stund för att sträcka ut ryggen vid 12-tiden och då kom Amanda och vi somnade Förvånad! Vi sov i omkring en timme och det var jätteskönt.

Jag mår bättre efter vilan. Solen skiner på oss allt den kan, men molnen kommer allt närmare. Det var jätteskönt att sitta en liten stund i dörrn och njuta. Trist att det ska blåsa så mycket.

Nu kom världens hagelskur. Jag kan se och höra  hagelkornen hoppa när de landar. Undrar om det inte mullrar också. Bäst att sluta!

Ha en fortsatt trevlig torsdag!

beary_happy_thursday_yellow_teddy_bear /Julia

10 kommentarer:

  1. Hej vännen! Själv så väcker Elvis mig med att säga till om att jag ska öppna balkongdörren så han kan vara ute i morses väckte han mig tidigt så det var lika bra att kravla sig upp o öppna.
    Kram o nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att Amanda kan komma och gå som hon behagar till rastgården :)

      Radera
  2. Usch så jobbigt, trodde det skulle avta. Ni behövde nog den där powernapen! Skönt med fredag imorgon.Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Dubbel abstinens gör det nog värre. Hoppas den ena snart lugnar sig i alla fall och då kanske den andra håller sig lite i bakgrunden.
    Gott att ni fick sova en stund, behövdes nog med tanke på de tidiga morgnarna.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag med, men till ett av dom kommer maken med bot till!
      Det ÄR ju fredag imorrn, änligen!!! ;-)

      Radera
  4. Att få somna till lite så där är ibland helt underbart. Rastlös har min matte med varit idag, kanske inte av samma orsak för visso, men jag blir ialla fall hotad med en klippning. Jag hoppas hon lugnar ner sig, hihi.

    SvaraRadera
  5. Jag kan känna hur skönt det var att sova mitt på dagen! Säkert var det precis vad kroppen behövde! Kanske att du till och med sover bättre i natt, hoppas det!

    SvaraRadera