Väderprognos för 5 dagar

onsdag 8 april 2015

Onsdag med växlande molnighet!

 

wednesday_05

Jag mår mycket bättre idag, visserligen har jag ont, men inte mer än vanligt. Amanda och jag har busat, jag kastar iväg en musebus och hon hämtar den. Vi leker så länge som jag får dem tillbaka och det vet hon. När hon har lekt färdigt brukar hon lägga musebusen antingen i igloon eller i sin nya säng. Jag har nog aldrig mött en så ordentlig katt nån gång, som Amanda. För vilka katter plockar ihop sina leksaker efter sig när de har lekt färdigt???

Solen kommer och går, den leker nog kurragömma bland molnen. Tänk vad lite solsken gör för humöret ändå. Allt blir roligare när solen skiner.

Det ska bli spännande att höra om det har kommit nån eller några paket från Mini. Det kom inget igår Ledsen! Jag vill att alla beställda saker ska vara här igår och slippa vänta!!! Tålamod har jag fått väldigt lite av. Fast liiite kul är det ju att se fram emot att få roliga saker!

Jag vet inte vad som händer ute, men det är ett j*kla liv på skatorna. Jag kan i alla fall inte se nåt. Amanda retas inte med dem heller, för hon ligger under skrivaren och sover. Nåja de slutar nog snart och det är trots allt bättre än grannens bankande.

Ha en fortsatt trevlig och solig onsdag!

Onsdag 05 /Julia

14 kommentarer:

  1. Solen blir man glad av! Gulligt att Amanda tar hand om sina leksaker så bra! Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Hej vännen idag har Elvis invigt sin innätade balkong men jag är med o håller ett öga på honom försäkrets skull.
    Kram o nosgos

    SvaraRadera
  3. Roligt att Amanda är så ordningsam. Önskar mina egna vore det också, men där är det matte som får städa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, hon är bara rädd om sina favorit leksaker. Hennes maskar har jag inte sett på evigheter ;-)

      Radera
  4. Bra att hon plockar undan sina saker så du inte snubblar på dom eller kör fast, hon är omtänksam.
    Det är svårt att vänta på kul saker.
    Skatorna kan föra ett fasligt liv ibland, vi hörde några igår som bråkade uppe på ens hustaket.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är hon :)
      Visst ,men det kom en liiiten kattong har maken berättat...Imorrn får jag nog veta vad som finns i den!

      Radera
  5. Har aldrig förut hört talas om en katt som städar?! Här lämnas allt precis där det var när leken avslutades.
    Jag fick vänta nästan en månad när jag beställde från Mini, det var väldigt länge tyckte jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hgår inte riktigt lika fort med leveranserna som här hemma :)
      Man får ha tålamod om man inte vill betala deras dyra expressfrakt.

      Radera
  6. Usch, ett sabla liv från fåglar är faktiskt lite jobbigt ;) Här har vi måsar som inte direkt är mysigt att vakna till.
    Mycket duktigt av Amanda att plocka undan sina leksaker efter lek :D

    SvaraRadera
  7. Verkligen imponerande att Amanda städar - det händer aldrig hemma hos oss, kan jag säga :-) Skönt att du mår bättre i dag. Även om det onda ändå alltid är närvarande, så finns det ju grader i lidandet - ju mindre, desto bättre!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera