Väderprognos för 5 dagar

tisdag 14 april 2015

Ännu en tidig morgon…

 

tuesdaycat

… fast inte riktigt lika tidig som igår! Jag verkar vara inne i en “sover dåligt” period. Jag har underliga drömmar och är inte utvilad när jag vaknar. Jag har liksom nån oro eller stress i kroppen och det är mer “sockerdricka” i min vänstra kroppshalva än vanligt. Det kan ju vara abstinens efter att jag har slutat med mina farligaste värktabletter. (Att mina e-cigg är slut bidrar väl också till saken, jag har rökt sen tidiga tonåren (vi hade rök-ruta på skolgården i högstadiet på min tid!!!), jag hade två stor-rökande föräldrar, och har inte lyckats sluta helt med nikotin. Jag bytte till e-cigg med nikotin när jag fick reda på att sådana fanns och sedan februari 2012 har jag inte rökt några vanliga cigaretter alls. Jag la av med de vanliga genast då jag bytte och jag trivs med mina e-cigg och växlade inte i mellan som många gör. Nu luktar det inte rök om kläder och hår sen länge. Den senaste sändningen var av dålig kvalitét och därför räckte det inte tills nästa. (Jag använder färdiga e-cigg eller laddningsbara batterier och filter, alltid med mentol och 18mg nikotin = en vanlig light cigarett och blaskar inte med vätskor själv). En ny sändning kom igår och maken har dem med sig på fredag, men det känns väldigt långt till dess!!! Jag har kontaktat företaget och påpekat att deras produkt har sjunkit i kvalitén. En e-cigarett brukar räcka nästan tre dagar i vanliga fall, men nu är dom odugliga efter bara en! Visst kan det hända att nån inte fungerar, men att de är dåliga allesammans är unikt och jag lär inte vara den enda som klagar.) Jag hoppas att det blir bättre snart, för just nu är det inte så kul.

Jag var så trött vid 8-tiden igår kväll, eftersom jag hade varit uppe sedan 4 på morgonen och medvetet låtit bli att sova middag. Just för att jag skulle sova bättre inatt, men inte då. Jag får se hur denna dagen blir. Amanda är jättegosig och som alltid, vet hon när jag inte mår riktigt bra. Hon är inte busig, utan bara kelig och vi gosar så mycket hon vill.

Hon sitter framför mig på bordet och gnider sin kind mot min om och om igen. Hon verkligen talar om för hela världen att jag är hennes och bara hennes. Mattes älskade GulleFia. Kan ju vara lite jobbigt om jag försöker se skärmen för att läsa, men jag ställer alltid upp på gos och det vet hon, boken i dator kan vänta.

Det lär inte hända så mycket idag. Jag har inga direkta måsten, men nog vore det bra att ta ett varv med dammtrasan på de svarta ytorna (jag hatar dom!!!). Nåja, inte just nu. Jo förresten, för då är det gjort och jag känner mig nöjd efteråt!

Ha en solig och trevlig tisdag!

tzBYE /Julia

12 kommentarer:

  1. Du prioriterar så klokt. Klart att gos går före vilka böcker eller skärmar som helst!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Jag har själv haft / har en dålig sovperiod inatt sov jag inte på hela natten somnade inte förrän frampå småtimmarna o hade världens mardröm.
    Kram o nosgos

    SvaraRadera
  3. Det är nog en kombination av e-cigg och tablett abstinens så nog inte så konstigt att du är orolig i kroppen. Jag har samma sak när jag är ifrån matte för länge, hihi!
    Hoppas nästa sändning är bättre och varar längre.
    Amanda är väl för söt, klart du är hennes och hon är din! Mysigt att kela kind mot kind.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det nog. Det hoppas jag med, det finns ju andra företag i värsta fall...
      Kela är jättemysigt!

      Radera
  4. Lite samma här hälsar matte, hon lägger sig trött och vaknar trött. Däremellan vaknar och somnar hon, om och om igen. Drömmer konstigt...
    Vi får hoppas att det går över snart för båda.
    Vad mysigt med kelstund :D Här gör vi likadant, fast oftast myser vi i soffan framför tv:n :D
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att vi får sova gott igen :)
      Jag tittar sällan på TV i veckorna.

      Radera
  5. Det är nog lite abstinens, hoppas det ger med sig så du får sova. Vilket härligt mys ni har du och Amanda.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det nog... Det blir säkert bättre på fredag ;-)

      Radera
  6. Här sover matte också ganska dåligt, hon vaknar ofta av sitt onda knä. Vi tror också det är abstinens så du får "hålla ut" tills på fredag. Matte har aldrig provat e-cigarett men hon har länge varit nyfiken på dem.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom är väl mindre farliga än de vanliga och de förpestar inte luften för omgivningen.
      Jag trivs med dem, när de fungerar i alla fall. Jag har ingen längtan efter vanliga cigg alls sen jag började med e-ciggen.
      Man borde kunna köpa enstaka "On the Go" = en engångs e-cigg färdig att röka, där de vanlga säljs eller Apoteket.

      Radera