Väderprognos för 5 dagar

måndag 13 april 2015

Både väder och humör är Måndag!

 

Gustavmåndag

Jag har sovit dåligt inatt. Besökte badrummen vid 4-tiden och kunde inte somna om. Amanda visste att jag inte sov och bad om en mycket tidig frukost. Hon fick det vid ½5. Det var lika bra att gå upp och brygga lite thé åt mig också. Jag klädde mig medan vattnet kokade och fixade till min säng.

Amanda och jag lyckades att slå ner ett glas som gick sönder igår kväll. Jag sopade mycket noga och trodde att alla glasbitar var borta. Men imorse hittade jag fler bitar till, ganska långt ifrån nedslagsplatsen. Tur att glaset inte “exploderade”, som vissa glas kan göra, utan bitarna var ganska stora och inga små flisor. Nu är alla bitarna verkligen borta, jag har till och med torkat golvet med en fuktig trasa.

Jag har helgjutna däck på min rullstol, det är ett måste när man är, som jag, ensam i veckorna. Jag har liksom ingen som kan fixa en punka om det skulle hända. Då jag fick min första rullstol 2008, sa dom att vanliga däck rullar mjukare men jag stod på mig och krävde underhållsfria däck. Självklar fick jag som jag ville och mitt krav kvarstod då stolen byttes förra sommaren. Då fick jag höra att de nya stolarna har helgjutna däck, för de andra blev alldeles för dyra att serva, när de gick sönder.

Nu var jag inte orolig för rullstolen, utan för att Amanda skulle kunna göra illa tassen. Jag har ju alltid nåt på fötterna, även om jag går upp på natten tar jag tofflorna på mig. Det hände inget, som tur var!

Det händer inte mycket hos oss idag (heller). Jag ska läsa ut boken som jag började på i lördags och vi ska busa när min Sötnos vill. Mat har jag att värma, så det blir en lat dag Blinkar!

Ha en trevlig början på veckan!

00026 /Julia

10 kommentarer:

  1. Matte har åxå helgjutna däck på sin rullstol o hon är lika envis när hon ska byta rullstol. Aj då inget kul att sova dåligt självförtroende somnade matte när regnet hade slutat men först gick hon upp o byggde kaffe o matte fick en chock när hon tittade ut o såg att det snöade.
    Kram o nosgos

    SvaraRadera
  2. Helgjutna är betydligt bättre för de slipper punka och så fort det blir för lite luft i dom är de hemska att köra, både för en själv och för den som hjälper till när det behövs. Sen kan det ju vara så att det är mjukare för de som sitter i stolen om det är luft, speciellt om det är ojämn mark man kör över.
    Det där med glas som går sönder är hopplöst för det sprider sig på stort område men bra att du fick upp alla skärvor.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade jag haft däck med luft i hade de definitivt gått sönder då jag "hittade" (läs körde över) glasbitarna imorse!!!

      Radera
  3. Det kan vara riktigt knepigt att få upp allt glas när det går sönder. Tur att ingen av er skadades.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men nu är allt borta och ingen gjorde sig illa på bitarna :)

      Radera
  4. Låter som ni behöver en lat dag när ni var uppe så tidigt! Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. Ja gäsp här oxå tidigt på jobb plus avdmöte gör övernattning i Umeå. Sovmorgon i morgon o bara lokalbuss. Jo blir bedvärligt då glas går sönder men bra du fått upp allt. Ha de gott/ Gunilla.

    SvaraRadera