Väderprognos för 5 dagar

söndag 5 april 2015

Påskdagen började med snöflingor!

 

img001-002[18]

Bilden jag bjuder på här ovan är från 80-talet och kattungen Aramis var “vår” förstfödde kattunge av rasen Brittisk korthår. Ett stort Påskägg var den idealiska platsen för en liten herre att ta en tupplur i! Han hade fyra syskon, deras mamma med smeknamnet Smulan den Förste fick 5 otroligt busiga bäbisar, 4 (3 röda  och en svart) grabbar och en röd långhårig (!!!) tjej. Challenger’s Amanda (den Förste, hon kom som nr 2 i kullen) var självklart den busigaste i gänget. Hon klättrade som den första busfröet 2 meter upp i klätterställningen och skrek i högan sky för att berätta för grabbarna och alla andra som ville höra på att hon var BÄST och MODIGAST! På den tiden hade vi förutom föräldrarna, Smulan och Björnligans Rudolf (med smeknamnet Pricken), ytterligera 6 vuxna katter. Det var full cirkus med 8 vuxna katter och därtill 5 kattungar!

Nu får ni se en del av de kuliga sakerna maken hade med sig lagom till Påsk.

Allra först Amandas nya säng, passande blå med ett gul tassmärke på som prydnad.

PICT1674

Som ni kan se är det redan en liten bula under kuddens övre hörn. Söta Fröken har nog gömt nån leksak där, jag har inte sett efter vilken.

PICT1673

Här är nya fodral och skal till mina “leksaker”. Mina två läsplattor och min Samsung Galaxy Note 3. Nu är den verkligen en Mjausung.

20150403_203940 20150403_204037

Ni kan se att det är en lampa i Kindle fodralet. Tyvärr finns det ingen variant som passar Svenska Letto av den sorten, som är lite bukig i mitten, märket är alltför blygsamt för att någon annan än Adlibris ska föra “äkta” fodral till dem. Retrofodralet som jag köpte till Letton är egentligen också gjord för Kindle och passar bara med nöd och näppe. Snygga blev dom i alla fall och jag är jättenöjd med mina köp. Det kom några armband till oss båda, men några klockor, andra än våra jättefina skelett-ur har inte kommit, men de var beställda i början av februari och vi har haft dom i flera veckor nu. Här fån ni en bild på min. Och nej, tatueringen på min handled är inte äkta bara en kul grej Blinkar! Makens klocka är helt i “silver ” med en svart rand runt urtavlan under siffrorna. Det är kul att bokstavligen se hur mekaniken i klockan rör sig och hur tiden går!

20150324_124524

Förhoppningsvis kommer de andra klockorna att dyka upp allt eftersom de närmaste veckorna. De kommer nog två i taget. Min sista beställning har varit på tre klockor till min tänkta auktion i slutet av april eller först i maj. Det beror helt på när klockorna kommer. De sista tre är ju beställda så sent som i förra veckan. Så jag ber om ert tålamod!

Vi önskar er en solig Påsk-söndag!

img005-001[10] /Julia

14 kommentarer:

  1. Mjau vilken sötnos i påskägget o vad fina fodral.
    Kram o nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är två olika sötnosar på de två bilderna med Påskägg :)
      Jag gillar speciellt Mjausungens ;-)

      Radera
  2. Vilka härliga bilder på det fina innehållet i påskägget! :)
    Matte fick sina mobilskal för någon vecka sen och hon köpte ett likadant till sin ena mjausung. Det och 2 andra skal skulle vara självlysande i mörker, men det är dem inte men de är fina ändå.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min är inte självysande och ska inte vara det heller.
      Visst är kattungarna söta i Påskägget :)

      Radera
  3. Cool stuffs ! Happy to see kitty bed :)
    Happy Easter
    Have Eggstar Fun :)
    xox

    SvaraRadera
  4. Vilka söta bilder på Aramis i påskägget <3
    Amandas nys säng ser mysig ut och kattfodralet till din Mjausung är jättegulligt :)
    Smart med inbyggd belysning i Kindle fodralet och klockan ser jättecool ut den med.
    Nope min matte gjorde ingen tatuering på Tattoo mässan igår , hon och hennes kompis gick bara runt och såg på alla andra som blev plågade :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är Aramis i det första ägget och det är lillebror Athos i det sista ägget.
      Vi har hört att Alice matte har köpt en likadan till sin Mjausung också :).
      Visst ÄR det smart med inbyggd belysning!

      Radera
  5. Något bättre än ett påskägg som är fyllt med en underbar kattunge kan man ju inte få, hihi!
    Dina "leksaker" blev jättefina och nu vet vi vad skelettklockor är också, hihi!
    Söta Amandas säg är jättefin.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aramis bara klättrade i ägget och somnade, det var jag som ställde honom i ägget på bordet.
      Skelettur är "gammalmodiga" mekaniska klockor, där mekaniken syns från båda hållen. Det är glas på baksidan av klockan också, så man kan se igenom den där mekaniken tillåter det!

      Radera
  6. Vilka fina bilder! Tänk att kura ihop sig i ett påskägg!! Så fina saker! Färgen på bädden är verkligen vacker! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Påskägg i lagom storlek är mysiga att sova i när man är kattunge.
      Amandas bädd är lite glittrigt blå, en jättefin nyans!
      Den är finare i verkligheten än den var på bilden på MiniinTheBox hemsida!

      Radera
  7. Men så sött, att ligga i ett påskägg, hihi.
    Bädden till Amanda ser underbart skön ut :D Gömma leksaker i verkar den absolut kunna göra, hihi.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du, sötaste Laika, hade säkert fått plats i ett när du var liten... Nåja liten är du ju fortfarande, men när du var en pyttig bäbis ;-)

      Radera