Väderprognos för 5 dagar

lördag 18 april 2015

En mysig, men blåsig lördag!

 

00080

Vi hade en trevlig fredag. Den blev längre än vanligt. Vi hade gott om tid att laga mat och äta en trevlig middag tillsammans. Vi bakade till och med en sockerkaka med massor av kakao i. Det var min idé att sikta en halv deciliter kakao i den färdiga smeten. Vi köpte ju ett paket kakao av god kvalitet sist vi handlade. Kakan blev inte lika söt heller, eftersom vanliga malda kakaobönor är egentligen bittra.  Den blev jättegod.

Vi hade mycket trevligare och mer avslappnat än vanligt, då maken inte hade jobbat en hel dag innan han kom till oss. Amanda var jättelycklig över att ha husses knä att ligga i under så lång kväll. Vi tittade på Babben efter nyheterna. Hon fick underhålla oss för kvällen.

Vi har en solig lördag. Lite synd att det blåser så mycket. Det är inte alls så skönt ute som det ser ut. Maken var nere och hämtade veckans post, det var bara reklam och lokaltidningen som kommer en gång i veckan. Han hade lika gärna kunnat slänga alltsammans, utom tidningen, i pappersåtervinningen på en gång. Nåja de kommer att slängas nästa vecka. Jag samlar allt papper i en speciell påse som töms vid behov. Jag är dock noga med att ta bort allt som är adresserat. Jag har en liten mekanisk papperstugg som jag förstör allt sånt med, för säkerhets skull.

Vi ska inte göra nåt speciellt, bara vara tillsammans och njuta av ledigheten. Vi ska laga falukorv i ugn. Lagom enkelt och mycket gott. Maken kommer att göra sin underbart goda potatismos till den. Han är en mästare på det och hans är mycket godare än min.

Jag mår rätt bra nu, när mitt nikotinbehov är tillfredsställd. Det var nog den dubbla abstinensen som var boven till mina besvär i förra veckan.

Hoppas att er lördag är lika solig, men mindre blåsig än vår!

saturday_02 /Julia

6 kommentarer:

  1. Jippie, skönt att du mår bättre för det är nog ingen höjdare att ofrivilligt bli rökfri.
    Härligt att få njuta av maken/hussen längre tid än vanligt.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jobbigare än väntat, men jag klarade det utan att falla för frestelsen att ta till vanliga cigg!

      Radera
  2. Hej vännen! Jag önskar att jag kunde sluta snusa men det är jääättesvårt. Jag har försökt så många ggr att sluta med det men det går inte 😭
    Kram o nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med snus förtsår jag mig inte på, har alltid tyckt att det verkat äckligt.
      Rökt däremot har jag gjort sen jag gick i högstadiet.
      Det är mycket svårt att bli av med ett nikotinbehov!!!

      Radera
  3. Det blåser massor, massor. Det gör det mest hela tiden tycker jag, men solen sken och det är ju ändå skönt :)
    Gott med falukorv och potatismos, mums

    SvaraRadera