Väderprognos för 5 dagar

onsdag 29 april 2015

En lite uppdatering efter att några dagar har gått.

 

Uppdatering:

20150228_163949-001

Nu har jag fått veta lite mer om vad som egentligen hände denna mitt livs värsta mardrömsmåndag. Lennarts VD och närmaste chef var hos mig på besök med sakerna som fanns i hans skåp på jobbet. Saker som jag hade saknat. Hans vigselring, klocka och lite annat.

De tog sig tid och vi pratade i flera timmar! Jag fick veta att det var hans närmaste chef som hade ringt 112 och larmade ambulansen vid åtta-tiden. Han var medtagen men vid medvetande då han kördes iväg, med ett “hejdå vi ses snart”. Så blev det ju inte. Polisen hade ringt företaget och meddelade att han inte finns mer.

Alla hans arbetskamrater tog beskedet hårt och de hälsade. Han var omtyckt på sin arbetsplats och det känns bra, även om jag visste om det! Han hade ju jobbat där sedan 1974, hans första och enda jobb!!!

Jag kommer att få hjälp med de försäkringar Lennart hade både via fackföreningen och företaget.

Det finns änglar där ute som räcker mig en hjälpande hand och jag mötte ytterligare två av dem idag!!!

Jag är mycket tacksam över era kommentarer och ni ska veta att jag har läst dom alla även om jag inte riktigt orkar svara på dem just nu.

/Julia

16 kommentarer:

  1. Vi förväntar oss inte att du svarar på kommentarer. Hoppas att du känner att vi finns med dig och tänker på dig och Amanda Nosbuffar och Kramar

    SvaraRadera
  2. Alla tar nått sånt väldigt hårt även om det inte är lika chockerande hårt som för de som står närmast.
    Gulligt att de kom ut och det måste trots allt ha varit skönt att få prata om Lennart och det som hände även om det känns svårt.
    Tänker på dig och Amanda.

    Kramar
    Tina och Aamor

    SvaraRadera
  3. Tänker på dig och önskar jag kunde göra något. Livet tar ibland alldeles oönskade vägar.

    SvaraRadera
  4. Många styrkekramar från Elvis o Yvonne vi tänker på dig o Amanda.
    Kram o nosgos

    SvaraRadera
  5. Våra tankar är hos dig, många kramar / Gunilla.

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att de kom ut till dig och tog sig tid! Skönt att du även får hjälp med försäkringarna. Jag hoppas så innerligt att du även får hjälp med allt annat runtomkring och med det praktiska där hemma! Jag tänker mycket på dig och önskar så att det vore något jag kunde göra eller säga för att hjälpa dig.
    Kramar från matte Eva och nosbuffar från Alice och Bosse

    SvaraRadera
  7. Mitt i allt det hemska känns det bra att veta att du inte är ensam i detta. Och att du får hjälp med det praktiska, det är inte lätt att fokusera på papper och siffror när man har fått ett sådant dråpslag. Kanske har du någon läkare du har förtroende för, det är bra att ha en läkare att gå till. Även om man klarar sig utan mediciner, så kan läkaren hjälpa en att få kontakt med kurator eller annan stödperson.
    Du finns i mitt hjärta <3
    Varma kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina goda råd!
      Det FINNS änglar där ute, även om de var okända för mig tills nu.

      Radera
  8. Vad rörda vi blir när vi läser att din makes chef kom hem till dig med hans tillhörigheter. Det är inte konstigt att förstå att han var omtyckt, det har vi bara förstått av att läsa i bloggen om dig, din make och lilla Amanda och det fina ni haft. Hur fina era helger varit tillsammans och alla dina fina ord om honom.
    Vi tänker så på dig och hoppas att du förutom här, även har många som kan stötta dig på hemmaplan.
    Varma kramar till dig och Amanda

    SvaraRadera
  9. Vad skönt att de kom ut till dig från Lennarts jobb och tog sig tid att prata.

    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera