Väderprognos för 5 dagar

lördag 11 april 2015

En solig Lördag!

 

Caturday

Maken kom som vanligt och hade flera kuliga saker med sig den här gången också. Bland annat den tjusiga kattklockan som jag hade beställt och väntat så ivrigt på. Klockan med noterna får jag nog vänta ett par veckor till på.

Kattklocka 55,-

Men ack så besviken jag blev. Armbandet var fult, stenhårt och buckligt och klockan gick inte igång alls, turligt nog kom även klockbatterier i samma order.

20150410_193021

Efter att maken hade bytt batteri och klockarmband blev den precis som jag ville ha den! Det blev bra med det ljusblåa armbandet som jag hade köpt tidigare. Trots att armbandet bara är 20mm stället för de 21-22mm som bäst skulle passa klockan.

20150410_193933

Nå? Vad tycks? Visst blev den jättesnygg, men om ni funderar på klockan, så räkna med att få byta armbandet. Bedrövlig är bara förnamnet på det!

20150411_122120

Den är ganska stor, men är nu jättesnygg tycker jag! Vad som är ännu viktigare, den går rätt och håller tiden också!!! (Än så länge i alla fall, är nog bäst att tillägga Blinkar!) Jag har kontaktat Mini och har fått en liten kompensation för de trubbel som jag har haft. Den räcker till ett nytt billigt klockarmband och batterier.

Ni får ha lite mer tålamod med klockauktionen, för jag vill verkligen ha alla klockor hemma och vara säker på att de fungerar när jag skickar iväg dem. Att det är lite si och så med batteriernas livslängd har många köpare anmärkt på i sina kommentarer. Därför har jag frågat vilka batterier hör till vilken klocka och ska försöka skicka med ett extra batteri också om det går!

Vi önskar er en jättefin Lördag!

34 /Julia

12 kommentarer:

  1. vilken jamarsnygg klocka 😃
    Kram o nosgos

    SvaraRadera
  2. Så trist att det var ett fult armband men det blev snyggt med det blåa trots att det var smalare. Själva klockan är jättesöt.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det också och jag MISStänkte att originalarmbandet inte skulle vara nån höjdare. Jag har ju läst kommentarerna ;-)

      Radera
  3. Klockan blev mycket snyggare med nya armbandet tycker vi! Hoppas att ni njutit lite av solen på em.Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Vilken söt klocka :) Synd att armbandet inte var bra, men tur att det gick så smidigt att byta till ett annat och att det fanns ett att byta till :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade köpt armbanda till en annan klocka egentligen ;-)

      Radera
  5. Söööta klockor och det blå bandet blev ju toppen. Hur stora är uren i cm? Ha en skön helg båda två för fet ska vi ha! Kramiz, Gunilla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är samma klocka på bilderna och den är nästan 5 cm i diameter :) Jag älskar stora klockor!

      Radera
  6. Vilken tur att du hade ett klockarmband liggandes i gömmorna :)
    Blev jättefint med det blåa armbandet !

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera