Väderprognos för 5 dagar

söndag 19 april 2015

Solig, men blåsig söndag!

 

SOL 08

Efter en god natts sömn, med sovmorgon, jag vaknade först 07:49!!! Det var ett bra tag sedan jag vaknade utsövd, det gjorde jag imorse! Visserligen har jag lite ont, men inte mer än vanligt och som går nästan över med mina nya mildare värktabletter i kombination med Alvedon.

Vi slog på stort med hotellfrukost för två med pancakes, äggröra och bacon och till det äkta lönnsirap. OJ, så gott det var! Det är mycket sällan jag orkar äta såhär mycket till frukost, jag lär inte behöva mycket till middag och lunchen har vi båda hoppat över.

Det är mycket folk i byn. Det flesta husägare är här och pysslar om sina tillstängda hus. Det är ju vår och dags att öppna husen igen för säsongen. Det är så mysigt att se barnen cykla på gångarna igen och höra deras glada skratt. Det var ju ett bra tag sedan de hördes. Det var ju ovanligt lite folk vid jul och nyår. Bara vi, de få, som hellre är här än någon annanstans.

Än så länge är det bara 5-6 husägare som bor här permanent. Jag var bland dom allra första, även om jag inte var skriven här förrän i somras.

De var roligt att ta en runda och hälsa på alla vi såg i sina trädgårdar. Byta några ord här och där.

Nu, eftersom maken har åkt, har vår vardag börjat igen, men veckan kommer att gå fort och snart, veckan efter, är det Valborg och Första Maj med ledig fredag igen.

Ha en fortsatt solig och skön söndag!

00011-1 /Julia

6 kommentarer:

  1. Hej vännen! Skönt att du har sovit jättegott inatt. Själv så vaknade jag vid ett tiden inatt o hade svårt att somna om jag somnade inte förrän vid småtimmarna så idag är jag ganska så seg.
    Kram o nosgos

    SvaraRadera
  2. Härligt med mysfrukost! Visst är det trevligt när det lever upp med människor runt omkring, kul med omväxling! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är roligt. Fast jag vet inte hur många som blir kvar under arbetsveckan :)

      Radera
  3. Lite härligt när det börjar röra sig med folk runtomkring, som kommer och donar om sina hus :) Säkert också skönt när de åker inpå hösten, hihi.
    En sån riktig frukost kan ibland vara en helt underbar start på dagen :D

    SvaraRadera