Väderprognos för 5 dagar

onsdag 6 februari 2013

Snön vräker ner!

 

426

Vi har plusgrader, men snön vräker ner. Gissa om jag är trött på det vita eländet.

PICT1013

Här får ni dagens bild på vår lilla vovve, han har ett nytt snötäcke igen. Visserligen är han inte så djupt begraven (ännu) men tråkigt är det i alla fall.

Att jag aldrig lär mig! Jag ska inte lyssna på en ny spännande bok i sängen. Jag sover ju inte då. Inte ids jag stänga av den heller förrän klockan mitt-i-natten, jag både sover dåligt och alldeles för lite. Jag lyssnade på bok 2 i serien om Kate Brannagan, Glashus, och den är jättespännande. Klockan hann bli drygt tre på morgonen innan jag tog mig i kragen och stoppade berättelsen, för att lyssna färdigt på den idag. Den slutade precis så bra som jag hoppades.

Jag har förberett kvällens sänglektyr för säkerhets skull redan nu. En omtyckt ljudbok som jag kan sova till. Jag ska inte ens ta med mig Glashus till sängen om det är mer än 4-5 spår kvar på den. Jag har kontrollerat att dessa 5 spår inte är längre än max 1½ timme. Jag måste sova ut natten som kommer! Nackdelen med talböcker är att vissa av spåren är så långa, dryga timmen och mer än det ibland. Jag är ju van vid ljudböckernas 5 minuters-spår. De är lättare att stänga av än mitt i en som är jättelång Blinkar.

Ha en trevlig onsdag!

00029 /Julia

Uppdatering klockan 15:45!

 

Här får ni en ny bild på vovve

PICT1014

efter att snön har vräk ner hela dagen!!!

Som ni kan se har vi fått rejält med snö under dagen och det snöar fortfarande tyvärr!

7 kommentarer:

  1. Vi får nog inte snöfritt än på ett tag. Man kan vara tacksam att man har nånstans att krypa in såna dagar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi har tur som får beskåda eländet inifrån värmen :)

      Radera
  2. Snö hos oss också men jag tyckte det var kul till klumparna skulle bort, hihi!
    Aha du somnar inte när det är spännande, matte somnar hur spännande det än är, hihi! Svårare att lägga en vanlig bok när hon är trött säger hon om den inte anfaller och slår till henne i huvudet, hihi!
    Hoppas ni slipper mera snö nu!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte läsa vanlig bok i sängen.
      Fast läsplattan går bra, men de böckerna har jag läst färdigt redan ;-)

      Radera
  3. Man blir allt bra matt av det här varannandagsvädret, det får gärna bestämma sig.. Jobbigt när man inte sover man hamnar liksom i otakt med allting. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Här har också snön vräkt ner igår = SUCK !!!
    Matte har fastnat i diverse spel på fånen som gör att hon inte kommer i säng i tid heller :)

    SvaraRadera