Väderprognos för 5 dagar

tisdag 19 februari 2013

Det snöar (igen)…

 

00013a

…det är +0,2 grader, så det kunde lika gärna regna. Vilket vore bättre egentligen, då skulle väl lite försvinna av den sö vi redan har.

Nåja, jag kan ju inte göra nåt åt eländet, så det är bara att hoppas att det inte kommer så mycket av det vita.

Jag är inne i den sista delen, Revolt, av Hungerspelen trilogin. Jag tror att jag hinner lyssna på den idag till slutet .

Jag ska nog se på

Hungerspele

DVDn också. Kanske medan jag äter middag, jag får se. Jag har ju sett den med förut, men det var bra länge sedan. Undrar om de kommer fler delar. Det är ju bara den första boken som har filmats hittills. Det lär väl visa sig så småningom.

Snart kommer Braeking Dawn part 2 på DVD. Jag har inte beställt den än, vill vänta lite för att se hur vädret blir. Kanske kan vi komma iväg och köpa den i butik den 2:a mars då den släpps. Det är ju en lördag, så det skulle passa bra. Äsch, jag har gott om tid. Har jag väntat såhär länge på att få se den, kan jag vänta en vecka extra!

Idag kom lite påfyllning på vårt bankkonto. Min pension. Den är den absolut lägsta man får, så det lär inte bli några utsvävningar mer än DVDn. Det är inte ofta vi köper film för fullpris, men denna vill jag gärna ha så fort den kommer. Jag hoppas att den verkligen är så bra som många säger, jag får se och bedöma själv snart, men nog är jag nyfiken!

Vi ska inte göra så mycket idag, bara det gamla vanliga. Smulan och Amanda ligger och sover efter morgonbus och “fågeljakt” i gavelfönstret. Idag var de roliga när de satt där. De gjorde många nya tass och nos märken på glaset Blinkar !

Vi önskar er en trevlig tisdag!

92tuesday14 /Julia

9 kommentarer:

  1. I would love to see Smulan and Amanda ' nose mark !!!!
    xoxo

    SvaraRadera
    Svar
    1. There are many of them ;-) I'll try to get a picture of them some day.

      Radera
  2. Oj så fin er ruta måste vara nu med alla deras autografer, hihi!
    Matte väntar också på den filmen för hon kom aldrig iväg och såg den.
    Snöat lite hos oss också men bara pyttelite men det blåser och är grisigt kallt säger matte, hihi!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå... visst är rutan fin och man ser precis HUR högt de når!!!
      Nu är det inte så lång väntan kvar tills vi får se filmen!

      Radera
  3. Alla märken efter nosarna på rutan är fina! Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Jamar som Dui och Deco
    alla märken efter missasrna på fönstren är jamars fina :)
    Här har det oxå kommit mer snö och jamars kallt :(


    Tasskram

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Här jag bor har det börjat töa riktigt ordentligt. Igår så passade jag på att handla lite eller ja storhandla rättare sagt ;) så idag blir det att fixa iordning på allt men böckerna jag köpte är redan i bokhyllan tillsammans med mina två nya askar tarotkort.
    Kramisar

    SvaraRadera