Väderprognos för 5 dagar

fredag 22 februari 2013

Fredag igen :)

 

friday7

Veckans absolut bästaste dag!!! Vi vaknade till solsken och kyla. Det var runt –8 grader inatt, men nu har molnen gömt solen för oss och temperaturen har stigit till +0,3 grader.

Vi sitter och väntar på att dagen ska gå. Vi längtar efter att make = husse ska komma.

Veckan har gått ovanligt fort för oss, även då vi inte har gjort något speciellt alls. Vi lever ett ganska enformigt liv i veckorna egentligen, men så länge jag har böcker att läsa eller lyssna på och Smulan och Amanda att busa med är jag nöjd! Maken tillbringar så mycket tid han har möjlighet till med oss, vilket är jättemysigt. Vi hinner inte tära på varandra under vardagarna, så varje helg vi är tillsammans är verkligen fest och helg för oss båda.

Nu ska jag lyssna vidare på:

Bubble

Den tredje boken i Anders de la Mottes serie om småfifflaren HP och hans syster Rebecca. Serien började med [geim] som utsågs till bästa svenska deckardebut 2010 och 2011 kom den spännande fortsättningen [buzz].

Jag tror att alla tre i serien är med på årets bokrea! Kika efter dem, de är verkligen läsvärda och rekommenderas!

Ha en riktig fin fredag vänner!

catshappyforfriday-254x300 /Julia

12 kommentarer:

  1. That pic is so sweet...Happy Friday your way too!
    Purrs,
    Kitty & Mum

    SvaraRadera
  2. Visst är det den bästa dagen som finns!
    Vi hade också kallt i morse, runt 8, 9 minusgrader och vi har haft minus hela dagen.
    Härligt att göra varje helg till fest för det är det ju!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  3. I en del förhållanden tär man inte på varandra även om man ses varje dag. Jag tror ni har ett sånt förhållande. Men det är klart - lite extra fest på fredagarna är aldrig fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom jag vill bo på landet så är det på helgerna vi kan ses och njuta av varandra :)

      Radera
  4. Här har det varit ett underbart väder idag. Solsken och töväder. Ha det så gott nu under er mysiga helg!

    SvaraRadera
  5. Mysig fredag och helg på er !
    Här har solen lyst idag med :)
    Matte har varit ledig från jobbet och (som vanligt) rymt hemifrån och lunchat med en kompis och köpt festkläder till Bröllopsmiddagen som dom visst ska på imorgon.
    På söndag ska visst jag och matte åka på nån kattutställning igen , där jag verkligen hoppas på att jag får ett Cert !!!

    SvaraRadera
  6. Visst kan det vara så, att om man inte ses under veckorna, så kan det var mer att man längtar efter varandra på annat sätt.

    Här var det kyligt tidigare under dagen.
    Lite trött på denna vinter och kyla nu
    kram

    SvaraRadera