Väderprognos för 5 dagar

onsdag 27 februari 2013

Idag är det nog lite vår i luften!!!

 

sol049

Strålande sol, precis som det var i måndags, men det är varmare ute!

PICT1048

Nåja, lite fusk är det nog, för solen sken på taket lite då jag tog bilden, men nu när hela den sidan av taket är soligt har temperaturen gått upp ytterligare till +9,4 grader.

PICT1052

På verandan var temperaturen +12.7 grader klockan 14:34 medan jag vädrade och satt i dörren och njöt av solen. Härligt!!! Smulan och Amanda låg och solade också lite där ute. Synd att det inte blev nån bild på dem, men när jag hämtade kameran kom dom in, så jag, och ni, får nöja oss med bilden på termometern.

Solen tär på snön också!

PICT1049

Vår lilla vovve syns allt mer, liksom alla spår efter olika djur som hälsar på hos oss. Det nästan raka spåret bakom vovven är spåret grannens kisse! Han har för vana att sitta en stund under granen och kika. Honom hann jag inte heller ta en bild på tyvärr.

Hoppas att ni också har en solig onsdag!

have_a_wonderful_wednesday1 /Julia

10 kommentarer:

  1. Härligt när solen gör oss den äran att hälsa på :-) Här i Malmö är det också soligt nu - skönt, för i morse var det bittert kallt när matte skulle ge sig i väg till jobbet. Men ni har nog varmare än vi, för här känns det inte som om solen får upp temperaturen särskilt mycket. Tack och lov att jag inte behöver tassa ut om jag inte vill!
    Kul att både skällisen och kissen är på gång :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
  2. So happy you had Sunny days! The snow is still beautiful... Enjoy your sunny day, and Happy Wednesday!
    Loretta

    SvaraRadera
  3. Nog känns det vårigt i luften och fåglarna låter lite annorlunda säger matte, skattorna håller på att bättra på sina gamla bon.
    Kan tänka mig att tjejerna njöt där ute i solen, är ju så härligt när solen skiner.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  4. Här har det varit sån dimma att man knappt sett handen framför sig mest hela dagen , det enda positiva med det är att vi haft fantastisk vacker rimfrost på alla träd :)
    Ska se om det är rimfrost imorgon också , då ska jag minsann skicka ut matte och fotografera lite !!

    SvaraRadera
  5. Här har det oxå varit underbart vintervår väder, så vi tog en heldags tur i dag. Jätteskönt var det
    får passa på när solen är framme.


    Ha en fin torsdag

    Tasskram

    SvaraRadera