Väderprognos för 5 dagar

tisdag 31 juli 2012

Åskar och Ösregn på besök!

 

regn005

Maken kom lagom till lunchen. Nån timme innan himlen öppnade sig och regnet öste ner, för att strax efter börja blixtra och dundra.

Jag loggade genast ur datorn och satte mobilen på flygläge. Allt för att slippa få dem förstörda av naturkrafterna.

Vi tittar fortsatt på OS. Det var synd att Svenskarna missade medaljen i lagtävlingen på hästryggen. Nu får vi hålla tummarna för svenska Sara Algotsson Ostholt som leder inför den avgörande hästhoppningen. Vi ska se den på eftermiddan.

Skönt att flera roddare gick vidare till nästa omgång i sina kvaltävlingar.

Det blir inte så mycket annat gjort dessa OS dagar. Sport är kul att utöva sittande framför TVn. Speciellt i regnväder!

Jag gör som jag brukar och har en bok i hörlurarna om det inte är alltför spännande eller om det är nån sport jag inte är intresserad av. Maken har fått ta hand om fjärrkontrollen. Han får se precis det han vill. Jag hänger med i det som intresserar mig. Dessutom kan jag se annat på webben om jag vill.

Ha en fin tisdag!

Kisse m fjäril /Julia

8 kommentarer:

  1. Vilken tur att han slapp bli blöt och gå i åskan!
    Är inte vädret roligare så kan man lika bra kolla på OS, säger matte också!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  2. Gissar att det är det Ösiga regnet och Åskar som hunnit upp till er nu , för här skiner minsann solen nu :)

    SvaraRadera
  3. Skönt att maken hann hem! Oj, vad det öste ner och blixtrade! Nu kanske vi kan få lite lagom varmt och sol ett par dar :-). Härligt med silvermedalj i alla fall men det var väldigt nära.. ha en bra kväll.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd att den där sista trillade ner, men bra gjort att fixa silver!

      Radera
  4. Mjau, nu har matte kommit hem med en skällis, vi har jamat med matte att vi ska sätta in bilder till helgen på bloggen. Jamars fin är den, så tyst av sig. Undras om den skäller?? *Funderar* Har inget hört från den

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det törs väl inte med er i närheten *fniss*
      Det ska bli jättekul att se den!

      Radera