Väderprognos för 5 dagar

tisdag 3 juli 2012

Hej soliga varma tisdag!

 

tuesdaycat

Det är en härlig sommardag! Termometern står på 22,6 grader, solen skiner från en klarblå himmel och det är nästan vindstilla.

Ytterdörren har stått på vid gavel sen 9-tiden och tjejerna har haft sitt lilla roliga med att rusa runt. Ut till rastgården, därifrån genom huset till verandan och tillbaka. Nu ligger dom och sover i min säng efter flera timmars bus. Jag blev trött bara av att se dem. Roligast är det när en av dem sitter i rastgården och den andra på verandan och de pratar med varandra, för att i nästa ögonblick byta platser och fortsätta diskussionen. De ser till att jag har full underhållning i alla fall.

Jag har inte gjort så mycket, bara det som jag alltid gör. Jag har inga planer på att göra nåt speciellt heller, bara njuta av att kunna ha öppet och njuta av lagom värme!

Jag har gjort krabbelurer igår

Krabbelurer

En sorts mellanting mellan plättar och sockerkaka. Jättegott med sylt och lite vispad grädde eller glass. Jag halverade receptet och skippade att vända dem i strösocker när de var klara, som man skulle enligt receptet, de var tillräckligt söta ändå. Jag fick ut 10 st av det halverade receptet och har stoppat hälften i frysen till en annan dag.

Egentligen är det en efterrätt, men jag blev sugen på nåt sött framåt kvällen och gjorde en halv sats. MUMS!!!

Jag trodde att de skulle märkas på mitt blodsocker i morse, men den var helt normal. Nån gång får man fuska utan att det märks Blinkar!

Hoppas att ni har lika fin väder också!

59 /Julia

10 kommentarer:

  1. Hejsan vännen!
    Här småduggar det o det är så kvavt
    så Åskar är nog på ingång känns det som.
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har blivit kvavt här med,men himlen är blå (än så länge)...

      Radera
  2. Hihi, så dem debatterar dem också ;) - Det gör vi också varje dag.
    Åhh, du har åter gett mamma finfina tips och hon tackar såå mycket.
    Hon ska testa att laga just det dära som du lagade ;)

    Nosgos och Kärlek <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krabbelurer är från Bohuslän som jag läste om i Viveka Lärns böcker om Saltön. De lät så goda att jag letade recept på nätet :) Det finns många!

      Radera
  3. De där plättarna/sockerkakan såg mumsig ut. Klat man måste fuska nån gång. Du är så duktig alltid annars!
    Så roligt tjejerna verkade ha haft, det är jättekul att titta på katter men det vet du ju redan att jag gillar, hihi!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krabbelurerna var/är jättegoda och går fort att göra när man blir gottsugen ;-)
      Att titta på busiga katter är jätteroligt!

      Radera
  4. Låter som en härlig dag med kattbus :-) Vädret har verkligen varit underbart. Har suttit på balkongen och solat idag med syrran.
    Mums de där såg ju goda ut :-)

    kramar

    SvaraRadera
  5. Så skönt med sol och värme! Äntligen! Krabbelurer såg riktigt gott ut, får vi nog testa här med, fast vi katter föredrar nog grädden.Nosbuff

    SvaraRadera