Väderprognos för 5 dagar

onsdag 6 mars 2013

Hej soliga onsdag!

 

wednesday_05

Lika soligt idag som de senaste dagarna. Temperaturen är runt 5 plusgrader, men snön smälter inte fort nog!!! Att det ska behöva ta så långt tid…

Jag hade hoppats på lite skoj i helgen, men vi får nog ha skoj hemma… I och för sig har vi det varje helg, men jag hade velat åka iväg lite.

När jag tittade igenom mina tal och ljudböcker igår föll valet på Jane Austens alster och jag började lyssna på Pride and Prejudice för jag vet inte vilken gång i ordningen, men det var länge sen sist i alla fall. Den är så skickligt läst av Robin Homes. Hon låter nästan som en hel radioteater alldeles själv, det gör förresten många av de engelska inläsningarna. De är bättre än de svenska… Mer underhållande liksom.

Jag ska strax vädra lite och låta Smulan och Amanda busa lite på verandan i solen. Bilder kommer nog imorrn.

Ha en underbar onsdag!

wednesday10 /Julia

4 kommentarer:

  1. Här var det soligt ända fram till matte slutade jobba , nu är det helt igenmulet *suck*
    Men vi ska väl inte klaga för all snön är ju borta här nere :)

    SvaraRadera
  2. Trist att det ska behöva ta lång tid när snön ska försvinna eftersom den kan komma så snabbt borde den försvinna lika fort, hihi!
    Det är "mysigt" att lyssna/läsa på böcker som man läst innan om det är bra böcker för man hittar alltid nått nytt ändå säger matte.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt! Man missar en hel del första gången, då man bara vill till upplösningen ;-)
      Läser/lyssnar man om en bok har man mer tid.

      Radera