Väderprognos för 5 dagar

lördag 16 mars 2013

Fortfarande soligt och kallt!

 

Caturday

Idag hade vi dryga –14 på morgonen och vi hade en solig dag.

Vi har sett skidsändningar med ett avbrott för HKH Prinsessan Lilians begravning på dagen. Nu är det herrarna som sliter på 5 milen.

Jag passade på att föra över

PICT1080

Birgit Nilssons vackra stämma från 10 CD skivor, som maken hade med sig igår.

Vi har provat vår nyaste apparat och den får godkänt. Maken provade chokladen med smaken av Plopp och jag tog en kapsel med Center. Plopp blir nog makens favorit, den var lite för söt för min smak, det finns choklad som smakar mer vuxet i sortimentet. Center var inte lika söt. Jag få kika runt till nästa gång vi ska köpa fler kapslar! Sedan måste vi nog hitta rätt vattenmängd till kapslarna också, men vi får experimentera med apparaten vidare.

PICT1082

Kaffet och den tredje sortens choklad får vi prova en annan gång. Nu ser jag på bilden att vår brödrost behöver en våt trasa till fläckarna som syns på den Generad. Nåja, jag får torka av den om en stund.

Vad vi ska äta till middag vet jag inte ännu. Han hittade köttbullar i frysen, så det blir dem vi steker med potatismos, gräddsås och rårörda lingon till. Det går rätt så fort att laga om vi hjälps åt. Jag steker köttbullarna och maken skalar, kokar potatis och fixar moset! Hans potatismos är jättegod, mycket godare än min.

Ha en trevlig lördagseftermiddag och kväll!

weekend /Julia

8 kommentarer:

  1. Spännande att ha så många olika smaker att välja på bland kapslarna. Det blir knappast enformigt, men man hittar ju alltid någon som blir favoriten. Det är extra mysfaktor med en kopp varm choklad nu när det är så kallt ute. :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, choklad är jättegott, både för små och stora barn! ;-)

      Radera
  2. Birgit Nilsson och goda köttbullar är en bra kombination. Hon var ju berömd för bl a sina köttbullar som hon ibland lagade till beundrare och kollegor.

    SvaraRadera
  3. Åh vad spännande ed de olika smakerna bland kapslarna. Cholkad är gott i alla dess olika former.
    Kram och fortsatt trevlig helg.

    SvaraRadera
  4. Man får nog prova sig fram tills man blir nöjd med smaken på chokladen och kaffet, tror vi i alla fall!
    Såna saker blir lätt "fingrade" och oftast syns det inte förrän man tar ett kort.
    Matte har sagt många gånger när hon tagit kort på mig när jag ligger på golvet oj det ser ut som jag inte dammsugat på länge" eller när nån plan yta syn "jisses så dammigt", hihi!
    Vi hade -5 i morse men solen har lyst hela dagen.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det... Fingrade, men nu är den avtorkad ;-)
      Äsch, vem bryr sig. Synd bara att det syns så mycket mer på bilderna!

      Radera