Väderprognos för 5 dagar

måndag 24 september 2012

Hej vänner!

 

good_afternoon_04

Vi vaknade till en solig morgon, men molnen vann och det är mulet. Termometern står på 10,7 grader.

Jag har gjort om lite, hoppas att ni gillar det! Mina älskade pälsklingar får utgöra bakgrunden igen ett tag. De har inte gjort så mycket, de är i samklang med vädret. Medan solen sken var de fulla av bus och när molnen kom gick de och la sig för att sova. Det gör dom rätt i! Risk för regn finns ju, man vet aldrig, även om vi inte har fått nått än.

Jag har väl inte gjort mer än jag brukar och måste varje dag. Mina övningar. Annars har jag roat mig med mitt nya spel och självklart är det en bok i CD-spelaren.

Idag lyssnar jag på

22-katter-i-samma-lada

denna gamla goding!

En lagom kort bok fullt med roliga katthistorier! Jag kände för att skratta. Fast jag vete 17 om inte Smulan och Amanda lyssnar också och snappar upp några bustips Blinkar!

Efter denna ska jag lyssna på någon av Patricia Cornwells böcker om rättsläkaren Kay Scarpetta. Hon har skrivit 20 böcker om henne sedan 1990. Av dem har jag tretton. Jag börjar väl med den första, Den osynlige från 1990. Det är kul med lite äldre böcker, från då datorer, internet och mobiler inte var så vanliga som de är idag.

Jag har inga måsten kvar och middagen är i kylen, resterna av biffstroganoffen vi åt i helgen. Jag kände inte för att äta upp den igår. Min efterrätt blir lite färsk frukt.

Ha en trevlig eftermiddag och kväll!

have_a_magnificent_monday_glitter /Julia

8 kommentarer:

  1. Klart tjejerna lyssnar och snappar upp busigheter, hihi!
    De böckerna är jättebra men läskiga säger matte.
    Väldigt fin bakgrund med blider på de söta tjejerna!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är duktiga på bus och behöver verkligen inte lära sig fler *fniss*

      Radera
  2. 22 Katter i samma låda är jamarkul att lyssna på. Extra kul för oss eftersom det är Södertälje Katthems ambassadör, Anna-Lena Brundin som skrivit texten tillsammans med Staffan Heimersson.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt, jag hade ingen aning om att Anna-Lena Brundin var er Ambassadör :)

      Radera
  3. Med söttjejerna kan det ju inte bli annat än en snygg bakgrund! Hoppas på en solig dag imorgon! nosbuff

    SvaraRadera
  4. Jättefin bakgrund med dina fina katter. Skriver från min. iphone. Tasskram

    SvaraRadera