Väderprognos för 5 dagar

onsdag 29 augusti 2012

Hej soliga onsdag!

 

993wednesday13

Temperaturen är mycket behagligare idag än igår! 21,2 grader visar vår termometer i skuggan. Precis som det ska vara i augusti, med andra ord.

Jag har vädrat igenom huset ordentligt och nu luktar det sommar och mognande frukt inne igen. Våra äpplen och päron behöver mera sommar för att mogna! Hoppas att de får göra det innan det blir så kallt som det var natten till igår och igår på dagen.

Jag läste att Gammelmatte Gittes operation gick bra. Tydligen har de lyckats reparera hennes hjärta genom att gå in i en artär i ljumsken och därifrån vidare till hjärtat. Hon behövde inte genomgå där de öppnade bröstkorgen!!! Toppen! Jag hoppas att hon repar sig snart efter den, men inte att hon blir hemskickad förrän hon är pigg nog för att orka med det. För hur dom än gjorde var det en knepig operation som kräver vila och vård efteråt.

Vi har inte gjort många knop idag. Jag har suttit framför datorn, lyssnat på bok, löst korsord och spelat kort. Smulan och Amanda har sovit massor efter morgonens katt-fnatts-race genom huset. Ut och in och fram och tillbaka. Det gällde för mig att hålla mig ur vägen ett tag då de var som vildast. Busfrön!!! De får mig att må och skratta så gott.

Halva veckan har redan gått, jag visste väl att den skulle gå lika fort som den alltid gör för oss. Jag pratade med maken vid lunch och han längtar efter oss lika mycket som vi längtar efter honom. Han tycker att det är kul att träffa sina arbetskamrater, men han skulle gärna vara ledig en månad till. Synd att det inte finns några möjligheter till mer semester. Han har ju sparat en vecka till så kallade strödagar. När jag måste till doktorn och så. Några dagar behöver han till att kunna vara ledig under mellandagarna vid jul också.

Nej nu är det dags för sista ljudboken av Twiligth serien, Så länge vi båda andas. Den är ju så lång att den räcker hela dagen imorrn med.

Ha en fin onsdag!

Onsda 05 /Julia

2 kommentarer:

  1. Härligt att ni fick lite värme igen, har vi också haft hos oss!
    Det gäller att ni tvåbenta är ur vägen när vi får såna ryck för annars kan det hända att ni kommer att vara ivägen, hihi!
    Skönt att operationen gick bra.
    Lite mer semester är aldrig helt fel för man jobbar mycket trots allt!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  2. Helt klart bättre idag! Hoppas att det håller i sig för det är ju underbart att njuta av egen frukt..Blev så glada när vi såg att Gammelmattes operation gått bra! Nosbuff

    SvaraRadera