Väderprognos för 5 dagar

söndag 5 augusti 2012

Hej blåsiga söndag!

 

19

Det blåser duktigt ute, men det är varmt. Termometern visar 23,9 grader trots det. Solen kommer och går.

Maken fick upp skyddet för min elrullstol på verandan här om dan och här kommer en dålig bild på den, så ni får se lite av den i alla fall.

PICT0804

Rullstolen står bakom gallret, dit Smulan och Amanda inte kommer. Den behöver lite förbättringar för att fungera som jag hade tänkt, men min grundidé fungerar toppen bra ändå.

Min goda kalops, som vi åt det sista av igår, här makens välfyllda tallrik!

PICT0803

Jättegod var den som vanligt och lagad av mig helt och hållet!!! Jag är lika stolt varje gång jag orkar fixa mat utan hjälp, fast potatisen skalades och kokades av maken. Det var hans bidrag denna gång.

Jag måste visa vad han köpte sist han var på “gubbdagis”

PICT0805

Han hittade en liten förvarings ask till mina minneskort, det ryms 12 minneskort i den lilla asken. Det är många böcker att få med mig om jag skulle behöva åka nånstans. Skivorna är toppen om jag nu skulle vilja bränna nån av dem. Det för att vi ska kunna lyssna på nån bok i CD-spelaren istället för i mobilen, eller om maken vill ha med sig nån speciell bok hem Blinkar.

Just nu tittar vi på ett gäng tjejer som springer Marathon i ösregn på välkända Londongator. Det var bra länge sedan vi var där senast. Jag älskar London och har varit där många gånger, men nu var det som sagt förfärligt lägen sen sist.

Undrar om jag nånsin kommer tillbaka dit? Tveksamt, nästan otroligt som det ser ut nu. Jag misstänker att det skulle bli komplicerat med rullstol och de speciella behov jag har, som handikappanpassade möbler mm på hotellrummet. Jag har faktiskt inte forskat i saken heller. Drömma tillbaka kan vi ju alltid göra!

Ha en trevlig söndag!

yg307 /Julia

8 kommentarer:

  1. Här nere är det också ömsom sol och ömsom mulet.
    Verkar som om det är risk för åska nu i em/kväll :(
    Matte o husse har varit på Sia glass i Slöinge och fyndat en massa glass i deras fabriksbutik.
    Här har TV`n inte varit på ännu idag , men jag gissar att den snart kommer att sättas på och nån sport blir det väl att titta på ett tag :)
    Min matte har också varit London ett flertal gånger och hon gillar också London.
    Helt omöjligt att åka dit som handikappad är det nog inte , men som du skriver så är det säkert mer besvärligt , tyvärr :(
    Smart liten ask din make hittade på "gubb-dagiset" !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Asken är jättesmart! Tar nästan ingen plats alls och det är lätt att hålla ordning på minneskorten!

      Radera
  2. Det finns säkert hotell som är handikappanpassade så att ni kan åka dit, du får forska lite för inget är omöjligt.
    Vad bra att kunna ha det mer samlat och plus att kunna ta med sig, korten är ju så små annars så man blir nog lätt av med dom! Matte är expert på det, hihi!
    Även vi har tittat på OS, guld i Segling, jippie!
    Smart skydd för elstolen!

    Kramizar & nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom är små och lätta att lägga på nåt "bra" ställe... Sedan gäller det "bara" att komma ihåg det braiga stället inte det lättaste precis *fniss* Såhär blir det mycket enklare!!!
      Härligt med guldmedaljen äntligen!!!

      Radera
  3. Ser bra ut med skyddet, skönt när det fungerar som man har tänkt. Tror nog att det går bra att resa men kanske bra att testa lite i Sverige först..och drömma sig tillbaka är ju alltid trevligt. Och tänk idag har vi fått en gulmedalj! Ta tass om varandra.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, skyddet blir toppen, när den blir helt klar!
      Hurra för guldet!!!

      Radera
  4. Din kalops såg ju riktigt smarrig ut :-) Har du något recept att dela med dig av?
    Skönt att skyddet till elrullisen verkar fungera :-)

    Kram

    SvaraRadera