Väderprognos för 5 dagar

torsdag 23 april 2015

Växlande molnighet och halv storm!

 

katte354

Idag tror jag att pippisarna har landningssvårigheter för att hämta den mat som vi fortfarande bjuder dem på. Det är milt, men jisses så det blåser. Vår termometer påstår att det är 11,9 grader, men det tror jag inte på.

Jag skulle glänta på dörren för att känna efter och släppa ut lite stekos, men blåsten slet dörren ur min hand och slog i väggen. Tur att jag har hjälpmedel för att stänga den när jag inte når dörrhandtaget. Amanda stack ut nosen och nästan blåstes tillbaka in igen. Hon sprätte med tassen och gick in i sin lilla igloo på min säng. Där blåser det inte i alla fall, tycktes hennes lilla kropp säga.

Jag har stått upp och gräddat några pannkakor till lunch, det är ju torsdag Ler! Min smet-bägare som jag köpte är lika bra som jag hoppades! Den läcker inte pannkakssmet!!! Jag ställde den på ett fat för säkerhets skull, men inte en droppe föll från den mellan laggen. Så den var definitivt ett bra köp!

Nu ska jag återgå till Hamilton och smälta maten. Det var jobbigt att stå den stunden som jag stekte dem.

Hoppas att ni har en lite mindre blåsig torsdag!

Kisse i kannan /Julia

6 kommentarer:

  1. Vad bra att den funkar lita bra med lite lösare smet.
    Nä du att blåsa bort eller in igen är ingen höjdare så Amanda gjorde rätt i all gå in igen.
    Blåst rätt bra hos oss också.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den droppar liiite med bara vatten i, men inte med annat som är något tjockare :)

      Radera
  2. Här blåste det ordentligt mitt på dagen men sen avtog det så det var riktigt skönt ute sa matte.
    Kul att din smet-bägare fungerar! Det är kul med smarta prylar som underlättar vardagen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Vi har haft lika galna vindar vi. Ändå fick vi för oss att gå till skogen, men det gick bra, inga grenar som föll ner på oss. Men vi tror nog inte heller att temperaturen kom så högt som 11 garder, kändes inte så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var de galna vindarna. Tur att inga grenar föll på er :)

      Radera