Väderprognos för 5 dagar

söndag 26 april 2015

Nästan en försommardag!

 

sol049

Idag skiner solen från en klarblå himmel och termometern har stigit till det svindlande 14,7 graden i skuggan!!! Smolken i glädjebägaren är de kyliga vindarna, men är man i lä är det jätteskönt! Inatt vaknade jag till att regnet smattrade mot baksidan och taket. Jag somnade dock om efter att ha registrerat att det regnade ute.

Sötaste Fröken har njutit av solen både på verandan och i rastgården, men just nu har hon krypit in i sin lilla igloo för att sura lite. Husse har ju åkt och det är jättetråkigt.

Han tog med sig de nya sängkläderna för att tvätta dom och sina nya skor. De passade honom jättebra, liksom jag är jättenöjd med mina sandaler, de är jättesköna. Jag har inte behövt justera remmarna över tårna och hälen alls. Vristremmen sitter också skönt. Kul att våra köp blev så lyckade. Det är svårt att köpa skor på postorder, man vet aldrig om de är så sköna som de ser ut på bilderna. Denna gången var dom det verkligen och leveransansen var blixtsnabb trots att vi inte betalade nåt extra för det.

Vi behöver inte vänta så länge på honom. Det är ju Valborg på torsdag med helgdag på fredag. Det vill säga vår helg blir lång, vi får ju en dag extra. Det ska bli mysigt!

Vi önskar er en solig och skön söndag!

00011-1 /Julia

12 kommentarer:

  1. Skönt att skorna passade. Matte kan inte handla skor på nätet eller skicka efter för hon har korta, breda fötter med hög vrist så skor är inte kul att köpa alla säger hon.
    Härligt att ni fick sol idag, här är bara grått och regnigt. Fast vi har haft strålande väder nästan hela veckan innan.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Typiskt med fint väder jobbedagar och regn på helgen :(
      Jag har också höga vrister, men dessa "sandaler" är supersköna.

      Radera
  2. Ja visst har det varit underbart ute, skönast hade det dock varit om det inte blåste så. Kort vecka blir det och det känns underbart :)
    Hoppas hela veckan bjuder på härligt väder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas vi med och att det blir en fin Valborgshelg också :)

      Radera
  3. Hej vännen! Här nere vräker det ner nu o både jag o matte tar det jamarlugnt idag jag ville ut på balkongen idag men då sa matte stopp för hon sa att det regnar ute så jag gick o la mig i mattes säng en stund.
    Kram o nosgos

    SvaraRadera
  4. Visst skall det bli härligt med en extra lång helg, vi längtar redan!
    Här regnade det också inatt, det är så mysigt att få somna i en varm säng till smattret på rutan.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Visst har det varit härligt idag, i lä i solen är det toppen. Det är skönt att veta att veckan är kort! Nosbuffar

    SvaraRadera
  6. Kort vecka är bra, semester på torsdag fast tandläkaen och bilbesiktningen väntar då.Skönt med skor som känns bra från början. Regn och rusk här plus tvätt idag. Ha're Gunilla.

    SvaraRadera