Väderprognos för 5 dagar

måndag 27 april 2015

Mulen måndag!

 

3monday47

Jag har haft ännu en natt med dålig sömn. Jag vaknade strax före midnatt och var uppe till 03 innan jag kände mig så pass trött att jag kunde somna om. Jag sov då till 8-tiden och vaknade ganska pigg. Felet var nog att jag la mig för tidigt och bara somnade. Det kändes lite som att sova middag den första delen av natten.

Idag ska jag i alla fall lägga mig en stund efter lunch och vila lite. Det verkar vara en bättre lösning än att ramla i säng dödstrött redan vid åttatiden på kvällen och vakna igen efter några timmar utan att kunna somna om. Den senaste tiden har jag varit för trött för att läsa med ögonen en stund i sängen till och med, så jag måste hitta på något nytt och hoppas på att det fungerar.

Vi har inte gjort nåt speciellt, jag har lyssnat på bok och musik och Amanda har busat på egen tass. Kommer hon med nån leksak leker vi självklar tillsammans, men hon har stulit en kula av cederträ (ca 2,5 cm i diameter) ur en glasburk som hon har jagat runt en bra stund. Hon har jätteroligt. Jag köpte dem för att de doftar så gott! Dessutom ska de vara bra mot mal. Nåja de doftar gott och Amanda har jätteroligt, är dom bra mot mal också så är det ju ett plus till.

Nej, nu ska jag fixa nåt att äta och gå och vila lite efteråt. Ligga på min säng och fortsätta att lyssna på min bok och lite musik.

Ha en fortsatt trevlig måndag!

happy_monday_im_trying_to_be_positive /Julia

5 kommentarer:

  1. Visst är det jobbigt när man inte kan sova och man ligger och väntar på att slappna av. Hoppas du sover bättre i natt.

    SvaraRadera
  2. Det är bättre att sova lite mitt på dagen än att vakna mitt i natten för att du somnat tidigt. Hoppas det blir bättre den kommande natten.
    Ja träkulor är rätt roliga, det gillade mattes katt också, de studsade lite som de ville och lät kul säger matte.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det blir bättre sömn till natten. Lite oväntade saker är ju extra kul att leka med och kommer det inga mal är det ju bara bra! Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att veckan är kort, här sover matte också dåligt. Det är bra att du passar på att vila lite mellan varven när du kan :)

    SvaraRadera
  5. Ibland ger sig liksom inte tröttheten, sömnen vill sig inte och man går nästan som i dvala mest hela tiden. Då får man lägga ribban lägre än vanligt, fast man inte vill. En av våra hemsjukvårdarsköterskor (puh, det var ett långt ord!) sa att våren suger musten ur en... kanske är det det man känner av? Hur som helst har du en underbar bakgrund till bloggen - en så ljuvlig blomprakt! Vi sänder varma kramar och nospussar till er och hoppas ni får en bra vecka! Hälsningar från Gitte och Kicki.

    SvaraRadera