Väderprognos för 5 dagar

fredag 24 april 2015

Äntligen är det fredag igen :)

 

7friday14

Jag, nej vi, älskar fredagar! Det är då helgen tillsammans börjar på eftermiddan. Vi tänker åka ut på lite bus imorrn. Vi ska hämta nya skor åt oss båda, som har levererats till mitt utlämningsställe eftersom det är jag som har kontot och de levererar bara hit och jag kan inte välja. Nåja det var i alla fall en bra affär. Köp tre betala för två, som även gällde märkesskor. Vi fick den billigaste gratis. Jag använder i stort sett bara en sorts bekväma sandaler med kardborrband inne, som tofflor (och ute på sommaren). Jag behöver stadiga skor/tofflor på fötterna. Skor och kängor för utomhusbruk har jag och jag sliter ju inte på dem när jag sitter i rullstol direkt, så det behöver jag inga nya. Maken sliter på sina skor, som alla gör.

Jag gjorde en annan bra affär här om dagen också. Jag köpte lite mer sängkläder av bra kvalité på Jotex lunchrea. 50% rabatt på vissa redan kraftigt reade varor. Det passar vår plånbok perfekt. Jag köpte 4 dra-på-lakan till min 90 säng i en mild ljusgrön färg och 2 påslakansett som är nästan vita. De hade lite ont om färgval till extrapris, men jag tog de mest neutrala av de sorterna som jag ville ha. Vi hade lite ont om lakan till enkelsäng, vi har mest dubbelbreda sängkläder, både lakan och påslakan. De är lite otympliga för min smala säng, så det var bra att fylla på förråden. Det verkar vara bra att kunna passa på mitt på dagen en vardag.

Har vi tur, hinner de också komma fram till imorrn och vi kan hämta dem samtidigt med skorna. Annars får maken ta en rejäl omväg på vägen hem i nästa vecka.

Vädret idag är fint, vi har redan 8,7 grader och det verkar inte blåsa lika mycket som igår heller. Hoppas att det blir lika fint imorrn med. Jag har skrivit lista på det som måste köpas. Lite mat till Amanda, konserver, djupfryst och färskvaror. Jag vet inte vad vi ska ha till lördagsmiddag, men vi får se vad vi kan hitta på och vad som finns när vi är i affären.

Ikväll blir det i alla fall hemmagjord pizza enligt makens önskan. Degen fixar bakmaskinen, tomatsås och pålägg finns i kylen.

Ha en trevlig och solig fredag i väntan på helgen!

catshappyforfriday-254x300 /Julia

8 kommentarer:

  1. Hoppas allt du har beställt hinner anlända till i morgon. Skönt att ta allt på en gång. Hemmagjord pizza är jättegott som omväxling. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Kul att hitta på nått bus. Hoppas sängkläderna hinner komma.
    Vi har haft rätt mulet väder idag men hoppas på bättre till helgen.
    Vi älskar också fredagar så fram med fler fredagar i veckan, hihi!

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de kom!!! Så vi kan hämta allt imorrn, toppen!
      Nog verkar det vara fler måndagar än fredagar i veckorna???

      Radera
  3. Roligt med litet nytt! Och så önskar jag er en riktigt trevlig shoppingdag i morgon, och en fortsatt mysig helg!

    SvaraRadera
  4. Vi injamar, fredag kväll är bästast!! Kul att komma ut på lite bus! Kul att du gör så bra fynd! Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. Trevlg shoppingrunda på er och hoppas på bra väder. Själv ska jag vakta på ett välgörende disco. Ska bli intressant. /Lev o må Gunilla.

    SvaraRadera