Väderprognos för 5 dagar

tisdag 21 april 2015

En solig och varm vårdag!

 

00013a

Idag är det första gången ytterdörren har varit öppen en längre stund. Det är en ljuvlig vårdag med härliga +15,9 grader i skuggan. Jag har nästan +19 grader på verandan. Snart ser våra äppelträd ut som i bakgrunden igen. Den bilden togs den 25:e maj förra året, bara dagar innan jag hamnade på sjukhus. De är så vackra när de blommar!

Amanda ligger på hyllan i rastgården och njuter av det vackra vädret. Visserligen blåser det lite, men inte alls så som det har gjort tidigare. Idag kan jag också njuta av det härliga vädret. Sittandes i dörröppningen mot verandan. Jag hör och ser grannarna som jobbar på och i sina hus. Det är verkligen trevligt! Jag har till och med sett en granne i bara en kortärmad t-shirt. Fast riktigt så varmt är det inte för mig än.

Jag fortsätter att lyssna på Hamiltons vidare äventyr. Idag har turen kommit till I hennes majestäts tjänst och jag fortsätter på gårdagens långa musiklista.

Annars händer väl inget speciellt hos oss. Bara det vanliga. Vi låter dagarna gå och längtar efter helgen. Troligen ska vi ut på lite bus på lördag, maken och jag. Vädret får bestämma det, men visst vore det kul.

Vi önskar er alla en fortsatt riktigt soligt tisdag!

beary_happy_tuesday_pink_teddy_bear /Julia

8 kommentarer:

  1. Hoppas det blir fint väder i helgen så ni kan ta er ut nånstans. Det är alltid bra att ha nåt särskilt att se fram emot.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas vi på i alla fall. Det var ett tag sedan jag var hemifrån :)

      Radera
  2. Visst är det härligt med sol och värme. Matte har sett massor av människor i kortärmat och shorts här idag. Matte har bara lagt jackan.
    Äppelträden är så fina när de blommar.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni hade nog ytterligare några fler plusgrader ;-), men visst är det mysigt i värmen.
      Vi får väl hoppas att det inte blir snöstorm till Valborg!!! Vi har upplevt att vi fick 40 cm dagen innan, för många år sedan, men den försvann lika snabbt som den kom...

      Radera
  3. Härligt att kunna sitta ute en stund och njuta utan att frysa! Och så lite gos på det så är det en bra dag! Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Ja visst har det varit fint idag, dock har matte jobbat ända till kvällen men jag och husse mötte henne och det var vid sextiden så nog hann även matte känna på det fina :D Jag däremot har varit ute och gräsrullat en del under dagen :)

    SvaraRadera