Väderprognos för 5 dagar

söndag 21 juli 2013

Hej soliga, men blåsiga Söndag!

 

00080

Jag ramlade i säng tidigt igår. Jag tror att vi kom i säng redan vid 8-tiden. Självklart med en bok som vi båda låg och lyssnade till, men jag hörde nog inte mer än några meningar i början. Maken berättade att jag somnade så gott som genast!

Inte undra på. Jag var duktigt trött efter kattutställningen! Tack bästaste Inkan och Karin för att jag fick träffa er. Plus alla gamla bekanta från förr i världen!

Idag har maken plockat årets första hallon!

PICT1303

Visst ser de goda ut. Det finns mycket kart på buskarna, så det kommer att bli massor senare.

Här är bild på den söta kassen vi fick på utställningen

PICT1307

och innehållet i dem.

PICT1306

Vi kan meddela att torrisarna får godkänt som godis och blötmaten ska de få till middag! Mums för Smulan och Amanda! Ser ni den märkliga ljusa skuggan i det rosa fältet på den högra torrispåsen. Den finns inte på påsen. Jag upptäckte den när jag förde över bilderna till datorn. Det ser ut som en katt tycker jag! Är det en liten spökkatt som vi har fått med oss???

Som alltid efter en extra rolig dag är jag trött och har ont, men det var det värt. Jag tar bara en av de receptbelagda värktabletterna så går värken över. Skönt, fast det blir inte många knop gjorda idag (heller).

Vi önskar er en fortsatt trevlig söndag!

Lat söndag /Julia

8 kommentarer:

  1. Vad häftigt att det inte finns på påsen och visst liknar det en katt, säkert en liten spökkatt men snäll så tjejerna inte blir upprörda, hihi!
    Somnade snabbt gjorde matte också igår, hon upptäckte att hon hade nog bara hört en mening i ljudboken, hihi!

    Kramizar & Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den lilla "spökkatten" ÄR märklig, för jag har kollat påsarna upprepade gånger och den FINNS INTE på nån av den!!!
      Jag fattar inte HUR den kan synas på ett fotografi, när den inte finns. Det spökar nog lite hos oss ;-)

      Radera
  2. Tycker oxå det ser ut som ngn katt där på påsen. Märkligt när den inte finns där i verkligheten. *Spökkatt* kanske?
    Jag har tre liknande sådana kassar. Har fått en kasse vid varje gång när man varit på katt utställning.
    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. För oss var de det första vi fick. Vi har inte varit på kattutställning på många år.

      Radera
  3. Nämen, har ni fått besök av den berömda spökkatten? *stora ögon* Det kan man ju tydligt se att det är en katt!
    Matte var ledsen att hon inte kunde åka dit, men hon vill försöka få klart nedrivningen av tapeterna så fort som möjligt nu när det tar så mycket längre tid än hon trodde från början. Men jag hoppas det kommer fler tillfällen där vi kan ses!
    Har Smulan fått tillbaka sin låda nu förresten?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Ser faktiskt ut som om ni fått med er en liten söt spökkatt hem :)
    Jag gillar torrisarna i dom där påsarna men är inte speciellt förtjust i den sortens blötmat men jag äter den :)
    Matte sitter här och dreglar över hallonen !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite märkligt eftersom den INTE FINNS på nån av påsarna!!!

      Radera