Väderprognos för 5 dagar

torsdag 27 december 2012

Grått och +2 grader.

 

Torsdag

Det syns på träden att vi har några plusgrader. Det mesta har smält eller ramlat ner från dem. Jag vill ha fler plusgrader så det ska märkas på marken också. Vi har ju så mycket snö… Även om den har sjunkit ihop lite nu.

Lite sol vore rätt så trevligt! Det var ett tag sedan vi såg den.

Vardag igen för oss, maken jobbar idag och imorrn. Han kommer på lördag förmiddag. Han slipper mörkerpromenaden den här veckan också. Visst längtar vi efter honom redan, men eftersom vi har fler lediga dagar ska jag inte vara egoistisk. Han får komma i dagsljus. Han går ju i mörker annars varje fredag på vinterhalvåret.

Tjejerna ligger och sover frukost efter morgonracet. Matte kastar torrisar och musebusar och de springer efter. Jätteroligt!!!

Jag fortsätter att läsa och lyssna på musik. Jag tänker inte göra många knop alls. Jag har rätt så ont, men mina dagliga övningar kommer jag inte att försumma.

Ha en trevlig torsdag!

Torsdag 3 /Julia

4 kommentarer:

  1. Skönt om snön kan försvinna lite nu när ni har så mycket.
    Hos oss är det barmark, bara de ihopskottade högarna som finns kvar.
    Vardag igen men som tur är är veckan kort denna gång!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle gå fortare om solen sken och det blåste lite :)

      Radera
  2. Här nere är det också gråväder :(
    All snö är borta och det är klaffskladdigt på gräsmattan så där kan man ju inte tassa *suck*
    Idag är äntligen min matte ledig = KURRA !!!
    Åh än så länge så är hon hemma hos mig o husse , men jag gissar att det ska köras iväg och göras en del ärenden sen idag ??
    Ha en mysig torsdag !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste passa på och uträtta lite ärenden när matte är ledig.

      Radera