Väderprognos för 5 dagar

tisdag 14 januari 2014

En kall och grå tisdag!

 

00013a

 

Fy, vilken trist tisdag vi har. Det är grått och kallt. Termometern visar runt 4-5 minus och himlen är jämngrå. Inte det minsta glugg har vi i molntäcket.

Vi saknar gårdagens soliga vackra vinterdag! Vi har inte fått mer snö, alltid nåt att vara glad över.

Tjejernas vattenfontän läckte upptäckte jag i tidigt morse. Det var torrt på golvet igår kväll!!!

Jag stängde av den, så fort jag märkte det efter mitt badrumsbesök och de har fått några vattenskålar istället. En på golvet bredvid fontänen och en på diskbänken. Den på diskbänken är populärast för ögonblicket!

Jag har så pass ont i vänstra armen att jag inte vågar lyfta upp den själv. Trots att jag har tömt den på all vatten jag har kunnat (den genomskinliga tanken), har den har en tank som vattnet tar sig upp igenom för att rinna ut på framsidan, det är den gråa klumpen framför

PICT0567

den genomskinliga och den är för tung för mig idag. Lyfter jag den utan att hålla för spärren i botten, läcker ytterligare ca ½ liter vatten ut på golvet och det vill jag inte riskera! Jag har torkat nog med golv idag .

Jag ska nog klura lite mer hur jag kan få igång den åt tjejerna. De vill ha rinnande vatten ur fontänen och inte stående vatten i en skål, fast de får nog vänta till imorron, i värsta fall tills på fredag om jag inte får ordning på den ensam.

Ha en strulfri tisdageftermiddag och kväll!

bye_08 /Julia

6 kommentarer:

  1. Här har det varit precis på plussidan idag på dagen , fast nu fryser det på och det blir nog livat o glatt ikväll eftersom det småregnat idag.
    Tur att man inte behöver ut och köra ikväll !
    Hoppas du kan klura ut hur du ska kunna fixa vattenfontänen !
    Här dricker jag helst ur husses prydnadsfontän eller ur vattenkannan :)
    Fortsatt trevlig tisdag på er !

    SvaraRadera
  2. Det är väl typiskt att det ska sammanfalla så, ont i armen och läckande fontän. Hoppas nu att det inte rinner ut mer vatten bara. Framförallt hoppas vi att du inte har så ont i armen i morgon :-)

    Kramizar & Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej då! Jag såg det i tid, men vet inte varför den läckte...
      Vi får hoppas att det inte gör lika ont imorrn!

      Radera
  3. Lycka till med fontänen! Tur att du såg det innan allt vatten runnit ut. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det behöver jag nog :) Javisst, men det räckte ändå det som hade runnit ut. Ca 2 dl... det blir ett litet HAV på golvet ;-)

      Radera