Väderprognos för 5 dagar

måndag 14 april 2014

Trött men jätteglad!

 

3monday47

Vi hade en underbar och solig helg. Varmt var det också! Härligt. Vi var ute rätt mycket och hälsade på grannarna. Vi önskade två nya välkomna till byn Blinkar! De är nåt år äldre än oss och verkar jättetrevliga.

Idag började vi tidigt! Reveljen gick 06:00, för maken som brukar gå upp vid 05:00 på vardagarna blev det nästan sovmorgon.

Färdtjänsten kom i tid 07:30 och vi gav oss iväg till vårdcentralen för att lämna blodprov. I bilen kom jag på att mitt urinprov glömdes hemma Förvirrad. Som tur var kunde jag lämna in den på eftermiddan.

Vi handlade innan vi åkte hem. Vi fick med oss nästan allt som stod på lappen. Det som glömdes kan kompletteras enkelt av maken till helgen. Hemresan var lika smidig.

Vi åt en tidig lunch innan vi fick åka tillbaka till vårdcentralen för mitt läkarbesök. (Och ja, jag hade den bortglömda lilla provröret med mig Skrattar). Det var samma förare som körde oss på morgonen!

Mitt blodtryck är toppen, liksom min vikt. Den är något lägre än sist och det är bra. Jag har fått en ny blodsockermätare. Den ska vara bättre än den jag har haft och de tyckte att jag skulle byta. Gärna för mig! Om mitt långtidssocker är fortfarande på väg ner, ville doktorn nästa plocka bort ytterligare medicin. Jag äter tre tabletter per dag, vem vet om jag inte slipper ett av dem när provsvaren har kommit. Doktorn ringer när hon har fått svaren hon ville ha. Vi får se vad hon beslutar.

Nu när vi är hemma igen, är jag ordentligt trött. Jag brukar inte vara på vift två gånger på samma dag. Nu är det gjort till oktober-november i alla  fall.

Maken har åkt, han kommer tillbaka på Skärtorsdag. Mysigt!

Ha en fortsatt trevlig Måndag!

00026 /Julia

8 kommentarer:

  1. Tokigt att du inte kunde ta båda besöken samtidigt, men det var väl ändå bra att åka hem och hämta provröret. Hoppas du slipper nån medicin men mår minst lika bra ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blodprovet togs på fastande mage och läkarbesöket var kl 13:00. Litalångt att vara utan mat så länge :)
      Vi får se hur det går med mina piller ;-)

      Radera
  2. Skönt att allt gick bra med färdtjänsten och besöket.
    Nu får vi hoppas att provsvaren är bra så du kanske slipper nån pilla!

    Kramizar & Nospuss

    SvaraRadera
  3. Skönt när allt funkar som det ska med färdtjänsten. Visst är det härligt när man kan vara ute utan att frysa! Skönt att dina värden är bra! Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Skönt att båda turerna gick bra och att du gick igenom "besiktningen" :)
    Härligt att få ha maken hemma både på måndagen och sen tillbaka på torsdag! Vi längtar också efter långhelg.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera