Väderprognos för 5 dagar

fredag 17 juni 2011

Välkommen gråa, blöta fredag!

 

0094

 

Äntligen fredag! Ute är det grått och det regnar. Termometern visar 14,1 grader än så länge. Förhoppningsvis slutar det att regna till eftermiddan.

Vi ska iväg och handla lite, tänkte jag. Färdtjänsten är beställd till klockan 18:00. Då hinner maken hit och slipper jäkta.

Vi tar affärerna i snitslad bana som vanligt. Först de som ligger längst bort och tar oss tillbaka till mataffären, som vi tar sist. Precis som vanligt.

Vi ska börja på Zoo Kompaniet och leta efter lite godis. De har mycket roligt att välja på och självklart större sortiment än vanliga affärer som säljer kattmat. Vi ska även titta efter en reservdel till vattenfontänen. Vi har bara ett nytt filter kvar och det är dags att byta. Vi köper säkert ett par förpackningar med tre i varje. Vi byter dem var tredje vecka eller en gång i månaden. Den håller vattnet rent åt flickorna. Vattnet byter vi 2 gånger i veckan. Det är alltid rent och svalt och de älskar sin fontän och dricker duktigt oavsett väder.

 

Jag ska inte göra så mycket. Mina nya rutiner med att sova middag 1-1½ timme mitt på dagen fungerar utmärkt. Jag frästas inte att tänja på tiderna som jag gjorde förr. Tack vare detta sover jag gott om nätterna igen. Imorse vaknade jag strax före 7, lagom att fnula med morgon-sysslor och frukost vid 8.

Hoppas att jag kan hålla fast vid rutinerna. Jag mår bra av dem och det gör min kropp också.

Jag fattar inte hur jag orkade en hel dag förut utan någon egentlig vila. Jag gjorde nog inte det och det var det som jag fick “äta upp” nyligen, då jag nästan vände på dygnet.

Jag orkade ca 4 timmar i taget och allt blev lite knasigt. Det var definitivt inte bra att sova lite hur som helst under dagen.

Rutiner kan vara tråkiga, men bra att hålla. Mattider och mediciner måste tas regelbundet för att må bra. Så enkelt är det om man är sjuk. Det är bara att gilla läget och försök att må så bra som det bara är möjligt med sin kropps skavanker.

 

Ha en trevlig fredag!

0049 /Julia

7 kommentarer:

  1. Ja ded är bara att hålla med om att må bra, skönt att du hittat ett bra sätt till det. Fon tänen verkar ju vara något som en annan skulle kunna tänka sig till våra katter då vi far bort. Här är det strålande solsken och värme.
    Vi ska fara till havet idag,och ta med fika . Jag badar inte men det finns de som gör det :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Tittar in som hastigast - nu ska husse och jag snart gå till flygbussen - vi får inte plats i bilen på grund av en viss liten dam som måste ha med sig barnvagn med mera :-)
    Hoppas jaktlyckan blir god på shoppingrundan!
    Många kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  3. Skönt med lite regn, men tråkigt. Vi har mest vilat idag. Bra att rutinerna fungerar! Hoppas ni gör lite fynd påm shoppingrundan! Ha en trevlig kväll! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Här har det mest regnat HELA dagen :(
    Med lite tur så kanske det blir helt klart lagom till det mörknar ;-)
    Det är nog bra med sovrutiner även om man är frisk säger matte :)
    Hoppas ni hittar allt ni behöver på shoppingturen ikväll !
    Jam o Kram från mig och matte :)

    SvaraRadera
  5. Vissa rutiner är bra att hålla, matte känner tex att hon mår bättre nu när hon jobbar bara dagtid än mot när hon jobbade på schema och alla dygnets tider. Även om man kan vara trött på fredagen eller innan i veckan.
    Skönt att du mår bra av dina nya-gamla rutiner.
    Hoppas ni hittar massor av smaskens till jamisarna.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  6. Du skriver som vanligt avslappnat och fint och jag gillar din blogg, men säg mig? - får jag fråga om ditt handikapp. Du behöver inte svara, men jag är väldigt nyfiken. Vi - min dotter och jag - är ganska skröpliga och jag tycker jag känner igen mycket av dina problem.

    En bra helg önskar jag dig, din make och dina katter.

    gammelmatte Gitte i Otterbäcken

    SvaraRadera
  7. Vilken fontän använder du till katterna?

    Va skönt att få in bra rutiner. Verkligen extra viktigt om man inte är kry i kroppen. Rutiner är tråkiga men som du säger såå viktiga och bra för att må bra.

    Ha en fin helg !

    SvaraRadera