Väderprognos för 5 dagar

måndag 20 juni 2011

God måndagsmorgon på er, vänner!

 

Morrn 41

 

Måndagsmorgon, det grått och mulet, men det regnar inte. Termometern visar bara 11,9 grader än så länge. Vi får se hur vädret blir senare på dagen.

Det verkar som om ommålningen av stugan blir av denna sommar. Grannens duktiga barnbarn har erbjudit sig att hjälpa maken med det. Toppen tycker vi båda. Farmor, som finns i stugan bredvid, står för marktjänsten, som kost och logi. Jag behöver inte ställa upp med fika ens. Skönt, för jag vet att jag inte skulle orka med det. Inte har vi nån liggplats heller.

Största jobbet blir att montera ner rastgården, men det får vänta tills maken får semester från och med vecka 27 till och med vecka 30. Grabben får börja på resten av huset så länge. 3 av de fyra sidorna är ju fria till arbete. Han är duktig och har hjälpt till med sånt tidigare.

Smulan och Amanda lär bli lite sura då de inte får tillgång till rastgården ett par veckor, men det får dom stå ut med! I gengäld får de lite större yta när jobbet är klart.

Han sätter nog igång direkt efter midsommar. Vi ser verkligen fram emot att få huset ommålad. Det har behövts länge, men allt gick ju i stå när jag blev sjuk.

 

Jag har inga speciella planer för idag, bara mina vanliga måsten och de är inte många. Jag tar bara dagen som den kommer.

 

Ni får ha en trevlig dag, trots att det är måndag. Veckan är ju kort. Det är Midsommarafton på fredag!

 

00012 /Julia

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att få hjälp till att måla om stugan.
    Jag gillar också att veckan är kort.
    Så jamisarna ska få större uteplats sen? Då tror jag nog att de inte har nått emot att vara utan den ett tag.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  2. Låter ju jättebra att ni får lite hjälp med att måla stugan och att deras farmor sköter markservicen :)
    Här har det regnat mest hela dagen idag med :(
    Kan tänka mig att Smulan o Amanda kommer att protestera mot rivningen av rastgården.
    Passa er så inte Gustav hjälper dom att göra demonstrationsplakat ;-)
    Taqck för KATTulationen till min nya rosifett :)

    SvaraRadera
  3. Ommålning är ett stort projekt. Skönt att det löst sig så bra och att ni får hjälp med det. Säkert kommer Smulan och Amanda undra varför kattluckan är stängd, men desto lyckligare blir de nog när rastgården är tillbaka. Kurr och burr.

    SvaraRadera