Väderprognos för 5 dagar

onsdag 15 juni 2011

Godmorron svala, mulna onsdag!

 

00098

 

Det är rätt så kyligt idag, termometern har dock gått upp till 14,9 grader. Något regn har det inte kommit än. Igår kväll trodde vi det nästan att det skulle komma lite, det var så mörka moln på himlen, men inte då.

Efter en skön natt med god sömn, vaknade jag strax före kl. 7.  Jag har sovit igenom natten ännu en gång. Jag var visserligen och besökte badrummet vid 2 tiden, men somnade om utan problem.

Mitt nya schema med reglerad sömn på dagen på max 2 timmar verkar fungera. Jag gjorde nåt jag inte brukar göra dock. Jag ställde mobilen på väckning. den skulle låta 2 timmar efter jag har lagt mig på dagen. Det tycks fungera, jag vaknade själv igår ca 10 minuter innan det började låta.

Klart att jag hade glömt av den och när den började gasta om att “klockan är 13:30, det är dags att gå upp” fattade jag först absolut ingenting… det tog mig en stund att lokalisera varifrån den envisa uppmaningen kom. Jag skrattade gott när jag hittade mobilen i bokhyllan bredvid sängen.

Jag höll på och gjorde massor = ingenting till 9 igår kväll och klockan hann bli närmare 10 innan jag kom i säng. Vi behövde ingen vaggsång, utan somnade nästan genast.

Vi har ätit frukost. Mitt blodsocker låg på normala 4,3 i morse. Jag kokade faktiskt 2 ägg till frukost. Åt ett av dem och ska äta den andra med lite tonfisk-gegga till middag bortåt 5.

Jag brukar röra ihop en liten burk tonfisk i vatten, utan vattnet,  med 1 hackad kokt ägg,  ca 5 cm purjolök i tunna skivor och 1 tsk majonnäs och 1 msk crème fraiche plus lite salt och peppar. Blanda och låta gotta till sig i några timmar och äta det på rostad bröd, bakad potatis eller en halv avokado. Beroende vad som finns hemma. Idag  får det nog bli rostad bröd. Jag har ingen avokado och jag har ingen lust att baka de små potatisar vi har.

Röran är klar och ligger i kylen till eftermiddan när jag ska äta den vid 5 snåret. Då har smakerna utvecklats och det kommer att smaka mumsigt!

Oftast äter jag frukt till lunch med lite yoghurt. Kanske lite flingor till om jag är riktigt hungrig. Gärna banan och tar en apelsin till efterrätt.

Som mellanmål får det bli en mugg thé och kanske ett digestivekex till. Mellanmål äter jag vid 2-3 tiden på eftermiddan. På förmiddan brukar morgonthéet räcka ända till lunch *fniss* Till kvällen kan det bli nån skiva hårt bröd med nåt pålägg och det obligatoriska muggen thé. Oftast mintté, som är milt rogivande tycker jag

Nu ska jag ta mig en runda bland mina bloggande vänner.       Det ryktas om att det var party för katterna inatt hos Sippo… Jag tyckte väl att det fattades 1 burk tonfisk i skåpet. Hmmm… men Smulan och Amanda tiger som muren. De ligger och sover nu, efter att de har lapat i sig spadet från tonfisken med god aptit.

 

Ha en trevlig onsdag vänner!

beary_happy_wednesday_pink_teddy_bear /Julia

3 kommentarer:

  1. Din mat låter alltid så himla god! Tonfiskröran verkar ju inte så svår att göra, ska kanske våga ge mig på den. Eller också ber jag särbon, fast nu ska vi bo på ett all inclusive-hotell en vecka, så då ska han väl få vara ledig från spisen :-)
    Skönt att sömnen funkar.
    Måste tassa in till Sippo och kolla in festen :-)
    Ledsen om jag inte har tittat in på ett tag, jag har så fruktansvärt mycket att göra på jobbet nu innan jag går på semester. I går var jag i möte nästan hela dagen...
    Mailar dig om senaste nytt på kommenteringsfronten - på vår blogg alltså :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  2. Tofiskröran måste matte absolut testa säger hon. Mums! (Vi tycker nog att det räcker med tonfisken) Smulan och Amanda-tack för igår! Kul att ses igen! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Den där tonfiskröran lät väldigt god meddelar matte och hon ska nog prova den men jag hoppar nog över den.
    Det är skönt att lägga sig och bara somna så man slipper ligga och snurra runt.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera