Väderprognos för 5 dagar

torsdag 23 juni 2011

Regnet, det bara öser ner…

 

103

 

Vi vaknade av att regnet smattrade mot taket. Åskar är här och lever rövare igen, precis som av och till hela dagen igår. Som tur var klarnade det upp en stund på kvällen så jag kunde komma ut på nätet och se till mina spel på fejjan och posta en kort inlägg här.

Jag undrar när jag kan komma ut på nätet idag. Jag aktar mig noga för att inte skada datorn och modemet. Nackdelen med att surfa trådlöst, man är mer utsatt för vädret. Tur att ingen av oss är åskrädd. Smulan och Amanda bryr sig inte och sover gott i min obäddade säng. Jag har inte hjärta att väcka dem bara för att snygga till sängkläderna. Jag får göra det när de vaknar.

Tänk att det finns så mycket vatten som ska ner.

Idag blir det en väntans dag. Vi väntar på husses/makens ankomst på eftermiddan. Hoppas att det håller upp då. Jag såg nyss hans gummistövlar, de står i badrummet. Han skulle verkligen behöva dem idag, under promenaden genom skogen. Det kan bli rätt så blött i terrängen där. Jaja, de står här och vi får hjälpas åt att få hans skor torra om det behövs.

Vi har ätit frukost, jag lyssnar på bok och har plockat fram korsorden igen. Lika bra att hjärnan får sig lite gymnastik. Så mycket mer kan jag ju inte göra i ösregnet.

Jag ska försöka att posta inlägget mellan åskskurarna. Hoppas att jag slipper vänta alltför måna timmar. Klockan är bara ½9 än. Någon gång måste det väl sluta. Jag kan se att det ljusnar lite, hoppas att åskan drar vidare norrut. Jag har liksom fått nog av den, av och till hela dagen igår och nu på morgonen.

 

Hoppas att ni har bättre väder! Ha en fin torsdag!

00041-2  /Julia

4 kommentarer:

  1. God förmiddag !
    Här har det regnat mest hela natten och morgonen :(
    Just nu så håller det uppe , men det ser ut som om det skulle kunna börja regna vilket ögonblick som helst.
    Åskar har hållt sig borta härifrån i alla fall = SKÖNT !!!
    Trevlig torsdag på er !!!

    SvaraRadera
  2. Det är väldigt så mycket vatten det finns! Har ösregnat här med och Åskar har varit på besök. Hoppas att husse kommer tidigt till er ikväll så att ni kan njuta lite extra. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Åskan är envis och stannar gärna när den "hittat" en plats, trist.
    Hoppas maken inte blev för blöt när han kom hem, skor kan ta rätt så lång tid att få torra.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  4. Igår var Åskar på besök hos oss, idag har det "bara" regnat. Eller snarare öst ner.
    Samtidigt lite mysigt när det är oväder ute och man kan vara inne och mysa :-)

    Glad midsommar till er :-)

    SvaraRadera