Väderprognos för 5 dagar

torsdag 16 juni 2011

God torsdag, vänner!

 

thursday_04

 

Det har varit rätt så kyligt inatt. Jag har ju nätfönster i sovrummet, men det är så skönt att dra duntäcket över sig och Amanda som en varm element under täcket och Smulan spinnande på kudden vid örat,  då kan jag sova riktigt gott i svalkan.

Det är växlande molnighet och lite blåsigt hos oss. Termometern visar 15,7 grader utanför.

Inne är det 19,7 grader. Precis lagom enligt mig. Jag trivs bäst med en temperatur på runt 20 grader, då mår jag som bäst. Gärna nån grad lägre i sovrummet.

Kyla kan man alltid göra något åt. Klä sig lite varmare och kanske ta en filt extra. Det är värre med värme. Utan AC är det svårt att få ner temperaturen inomhus.

Just nu är det perfekt!

 

Vi gick upp vid 7-tiden och har ätit frukost. Jamisarna ligger i min säng och sover, som vanligt efter mat och morgon-bus.

Torsdag 3

Detta verkar vara deras paroll för stunden.

Jag har varit på en runda bland mina bloggande vänner. Till dem som har senare vanor än jag eller bor på andra sidan jordklotet och läst vad de har haft för sig.

Jag lyssnar på bok och nu ska jag ta fram min halvlösta korsord. Jag brukar lägga ifrån mig korsordet om jag kör fast och ta tag i den igen efter några timmar eller dagen därpå. Då ser jag klurigheterna på ett nytt sätt och kan oftast komma på de ord som fattas.

Sedan lär man sig korsordskontruktörernas knepigheter. De har vissa ordvändningar och ledord som man lär sig så småningom. Ofta använder dom liknande lösningar på vissa ledord. Dessutom, ju mer man löser desto mer lär man sig. Får bättre och rikare ordförråd, för att inte tala om att hjärnan också får sig nyttig “gymnastik”.

Ni får ha en trevlig torsdag vänner!

 

beary_happy_thursday_yellow_teddy_bear /Julia

5 kommentarer:

  1. Trevlig torsdag önskar vi er med :)
    Här är det strålande sol och runt en + 20 i skuggan idag.
    Nää matte har INTE påbörjat mitt burskynke ännu :(
    Men hon visst skrivit ut en beskrivning i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Det är jättenyttigt med korsord. Matte jobbade vaken natt för många år sen och då började hon med de lättaste i Allers för att sen bli så pass bra att hon kunde lösa en hel del på de svåraste.
    Har varit en lagom temperatur hos mig med, sol och moln omvarannat.
    En dag till och sen är det helg, igen!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  3. Ja korsord är bra att ta till, jag gillar de flesta också, de där med bokstavskombinationer är kul och man får verkligen tänka till.
    Fint lagom väderlek här också idag. Kram från mig!

    SvaraRadera
  4. Matte gillar också korsord, bra hjärngymnastik säger hon, tyvärr brukar hon inte uppskatta när vi hjälper till=ligger på hela sidan. Hoppas att ni får en bra dag. Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Det är kul med korsord. Gillar det också. Kör man fast kan man lägga det åt sidan ett tag så har det ofta lossnat när man kommer tillbaka igen. :)

    Nosgos

    SvaraRadera