Väderprognos för 5 dagar

söndag 12 juni 2011

Hej vänner, trevlig Pingstdag!

 

cat19

 

Nu sitter jag här igen. Efter en lat, men för mig tidig morgon som vanligt.

Jag vaknade vid 5-tiden, det kändes så klibbigt efter gårdagens värme och höga luftfuktighet. Jag gick upp tyst och öppnade mot verandan i morgonens relativa svalka.

Det var så skönt att få in lite kallare luft. Luftfuktigheten är ganska hög idag också, men det är inta lika varmt. Termometern visar runt 20 grader och vi har fått ner temperaturen inomhus från 26 grader till ca 22.

Maken gick upp vid 9-tiden, då jag var redan färdig för att sova lite till. Jag höll honom sällskap medan han åt.

Efter frukost hade han lovat att hjälpa en granne med något, så jag gick och la mig en liten stund. Jag somnade nog till lite. Sov nog nästan en timme. Gjorde som Smulan och Amanda brukar, sov frukost Blinkar. Det var så mysigt. Smulan höll mig sällskap och Amanda hoppade upp i sängen när hon kom in från rastgården en liten stund senare.

Snart är det dags att fixa lunch till oss, sedan ska maken få åka bil till tunnelbanan, bra att han slipper den långa promenaden till bussen idag. Han åker tidigare, men vad gör det. Han slipper ju att gå.

 

Jag har inga direkta planer för resten av dagen, när vi blir ensamma igen. Hade det varit som förr, innan den 6:e juni blev Nationaldag och röd dag, var ju även annandag Pingst en helgdag och ledig för maken, men det är bara att gilla läget.

Vi ska fira vår Pärl-bröllopsdag (30 år!) nästa helg, fast vi fuskar nog lite och firar den redan på lördag. Den 19:de Juni är på söndagen och den inföll på midsommarafton 1981.

Det ska bli lite extra god mat och nåt smaskigt till efterrätt. Jag eller vi kanske rent av gör/köper en liten tårta till oss. Jaja… vi får se.

Vi har funderat på att åka iväg och handla en sväng sent på fredag eftermiddag. Vilken tur att mataffären har öppet länge i vår köpcentrum. De stänger klockan 21 om jag inte minns fel, så vi hinner gott även om vi åker vid 6-½7. Jag vill gärna handla själv till lördagens middag.

 

Jag undrar om det blir nån åska och regn idag. Det vore skönt med en rejäl urladdning och bättre luft. Trots att det är kallare än på länge är det fortfarande klibbigt ute. Det enda vi inte kan påverka är vädret, så vi får ta det som den kommer.

 

Ha en fortsatt trevlig Pingstdag!

 

beary_happy_sunday_blue_teddy_bear /Julia

5 kommentarer:

  1. Mioaw , miaow på er !
    Här har inte den där Åskar synts till på ett par dagar :) Idag är det soligt och lagom varmt. Vet inte om det blir en liten kvällspromenad med matte ikväll ?? Hon o husse är rätt trötta efter 5 dagar på Sweden Rock :)
    Min matte och husse firar 20-år tillsammans om en dryg vecka. Hoppas det kommer att vankas Torsktårta då ;-)
    Fortsatt trevlig Pingstdag !

    SvaraRadera
  2. Lite svalare idag, skönt det med! Då får ni fira ordentligt nästa helg! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Skönt för maken att få åka bil istället för att gå.
    Inte dåligt att varit gifta i 30 år, klart ni ska fira med nått extra mumsigt och ha det riktigt mysigt. Du får planera ut nått nu i veckan.
    De kunde väl gett oss den 6 juni utan att ta bort annandag Pingst men det är som det är.
    Det är mysigt att sova frukost, middag, eftermiddag, kväll och natt, hihi för det gör jag trorts att jag bara äter på kvällen!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  4. Det är så mysigt att läsa dina inlägg och jag gör det varje dag jag har möjlighet till det. Ni verkar ha ett så avslappnat och mysigt förhållande er emellan, precis så som jag och min make hade det. Numera är jag tyvärr änka. Jag kommenterar sällan (dumt nog) trots att jag vet att man alltid vill att många ska göra det. Det är på något sätt ett kvitto på att man blir läst! Du ska veta att massor av människor är som jag - läser, men kommenterar inte.

    Många vänliga hälsningar

    SvaraRadera
  5. Att det är några grader svalare är vi glada för. Det kan bli lite väl varmt när solen ligger på annars. Så mysigt det låter med att ha en liten middag tillsammans för att fira den stora dagen. Du kommer säkert på något passande, som retar smaklökarna. :) Kurr och burr.

    SvaraRadera