Väderprognos för 5 dagar

onsdag 8 juni 2011

God onsdagsmorgon på er vänner!

 

Morrn 16 nallar

Det var lite svalare i natt! Skönt, för igår eftermiddag var det både jättevarmt, nästan 30 grader i skuggan och ganska kvavt. Vi väntade oss att Åskar skulle komma, men himlen var klarblå med bara några vita tussar högt upp i skyn. Inga mörka moln alls. Vi vet att Åskar dundrade hos flera av våra bloggvänner på eftermiddan och kvällen. Det hade faktiskt varit riktigt skönt med lite urladdning hos oss med, men inte denna gång.

Det blåste upp framåt kvällen och det var skönt, men det hjälpte föga. Det var fortfarande 25 grader varmt.

Jag passar på att vädra i morgonsvalkan, termometern visar 17,4 grader. Jag har öppnat ytterdörren mot verandan, så det kan dra igenom huset så jag får ner temperaturen lite inomhus. det är 24 grader inne och det är för varmt tycker jag. Svalast är det i sovrummet. Nätfönstret hjälper ganska mycket, jag nästan frös lite på morgonen, det var så skönt. Jag vill inte gärna ha mer än 20-22 grader inne. Svårt på sommaren i hettan utan AC. Men de kostar så mycket att vi får försöka att få ner temperaturen på annat sätt. Enklast att vädra innan det blir så varmt på morgonen. Tur att jag vaknar tidigt.

 

Jag funderade på Whiskas totalt ointresserade svar på min förfrågan.

Vill de inte sälja sina produkter? Eller hade hon som svarade en dålig dag?

Jaja, jag får veta om hon svarar igen. Jag inbillade mig att de skulle ge en utförligare och bättre svar än de fattiga rader, som bara upprepade lite slött det jag skrev. De borde vara glada över att man hör av sig och frågar efter deras produkter. Hon gjorde då inget bra intryck på mig i alla fall!

Ni får höra vad som händer, så snart de hör av sig nästa gång!

Smulan, Amanda och jag har sovit gott. De på långkudden, nära mig. Smulan spinner så högt ibland att jag tycker att huvudet vibrerar och Amanda fick faktiskt flytta på sig lite. Jag ville inte ha henne i ansiktet. Det var tillräckligt varmt ändå. Hon gnölade lite när jag flyttade på mig, men kom till ro och somnade så småningom.

Vi har inga måsten idag, bara ta dagen som den kommer.

Jag gör det som jag brukar göra. Lyssna på en av böckerna från biblioteket, spela mina spel på fejjan och lösa korsord, varvad med min dagliga träning.

Onsdag, jag tycker om onsdagar Ler. Halva veckan har gått och det är snart helg igen.

Vi har inga direkta planer för helgen ännu, vi får se om vi hittar på något extra. Vi ska i alla fall inte åka någonstans vad jag vet. Kanske ta en tur ner till sjön. Det har vi inte gjort sen jag blev sjuk. Jag minns inte hur terrängen ser ut och om jag kan komma ner dit med elrullstolen. Vi får se vad vi hittar på. Tråkigt lär vi inte ha i vilket fall. Vi har massor att se och lyssna på. Hur vi gör beror lite på vädret.

M*A*S*H har vi sett till mitten av andra säsongen. Vår vanliga fredagsunderhållning Kommissarie Barnaby och hans medarbetare i Midsomer! Sista avsnittet har maken med sig.

DVD samlingen är då komplett med alla 81 avsnitten som har spelats in med John Nettles i huvudrollen. Alla har maken köpt under åren med en viss kvällstidning.

 

Ha en fin sommardag!

Kaffekopp/Julia

5 kommentarer:

  1. God morgon !
    Här nere i södern är det mulet idag och +18 grader.
    Här finns det en massa måsten idag , men det blir kul när det blir klart :)
    Ha en fin onsdag !!!

    SvaraRadera
  2. Ja nu är det nästan för varmt, tänk att man aldrig kan vara nöjd. Skönt med kort vecka den här veckan också, det går ganska fort ändå. Märkligt med Whiskas man tycker ju att de borde vara intresserade av oss som kunder för trots allt så är det ju tack vare oss som de finns..Hoppas att ni får en bra dag i värmen.Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Jag får snart be alla kattbloggare att skriva under ett gemensamt brev till Whiskas. Så här får det ju inte fortsätta. Verkar som om de har fel person som talesperson. Tänk om vi katter bestämt på Whiskas istället. Då skulle vi ha många fler sorter här hemma.

    SvaraRadera
  4. Läste Whiskas svar, urdåligt men de är väl så "stora" att de inte bryr sig men det är dumt för det kan snabbt vända!

    Lika kvavt hos oss idag trots urladdningen igår, fast den blev inte så kraftig som de sagt.
    Det är inte lätt att få det svalt inne när det är varmt ute men man får försöka lufta som du gör.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  5. Tänk att man ska behöva pusta över värmen? Men i alla fall bättre än vintern som var. Varje vår/sommar blir jag förälskad i tanken på en AC men kommer aldrig till skott, ens för att ta reda på vad de kostar. Det blir fläktar som vispar runt den varma luften i stället. :) Kurr och burr.

    SvaraRadera