Väderprognos för 5 dagar

söndag 12 maj 2013

Hej vänner!

 

00011-1

Det blev ingen blogg igår heller. Jag var alltför trött efter att ha haft ont och sovit dåligt. Jag vaknade redan vid 3-tiden och gick upp strax efter. Det var ju onödigt att störa maken och jamisana när jag ändå inte kunde sova. Jag tog några värktabletter, åt lite och och lyssnade färdigt på en Homan deckare.

Döden går på auktion

Vi har ju det flesta av dem och jag lånade en som fattades i samlingen, men den sparade jag tills vi kunde lyssna på den tillsammans.

jan-martenson-spionen

Fast maken missade det mesta ändå på grund av hockey VM.

Jag sov ett par timmar på dagen då maken målade, från 11 till 13, jag började ju min lördag väldigt tidigt.

Middagen blev en liten köttfärslimpa med sallad och självklart chokladglass Blinkar till efterrätt.

Idag blir det inte många knop gjorda, vi är nog rätt trötta båda två. Jag av utflykten och maken av verandamålning. Vädret var något kyligare igår, bara runt 15 grader, dessutom rätt så molningt så jag stannade inne framför datorn.

Dagens väder är rätt OK, med växlande molnighet, lite blåsigt och 17,1 grader varmt.

Maken ska åka så att han hinner hem till hockeyn, som börjar klockan 16:00. Jag ska läsa lite fanfiktion som jag hittade på nätet igår och lyssna på musik.

Ha en jättefin Söndag!

Lat söndag /Julia

11 kommentarer:

  1. Hoppas du får en bättre natt. *Kramar om*

    SvaraRadera
  2. Det är skit rent ut sagt att vakna så tidigt och ha ont! Hoppas det känns bättre idag.
    Får vila nu i veckan så du återhämtar dig och maken får vila framför hockeyn i kväll!
    Bra att ta till en ljudbok när man inte kan somna, har matte svårt för att somna stoppar hon in lurarna i öronen och sen sovor hon oavsett hur spännande den än är, hihi!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mår definitivt bättre idag, fast jag är fortfarande trött.
      Ljudbok och lite kortspel på datorn är en bra och tyst sysselsättnig för att inte störa ;-)
      Maken somnar också oavsett hur spännande boken är!

      Radera
  3. Vad skönt att få målningsarbeten utförda så här tidigt på säsongen. Hoppas du mår bättre nu och att det snart blir varmt ute igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, sen är det gjort. Värmen återkommer säkert snart!

      Radera
  4. Skönt att du är piggare idag. Glass lät gott, skall nog be matte kolla i frysen. :)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Visst har det varit härligt med långhelg! Vi har njutit så av att vara tillsammans. Synd att du inte fick sova.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart är det slut på alla långa helger :) Bara Pingst och Midsommar kvar!

      Radera
  6. Här var det också lite kyligare igår.
    Ingen långhelg här inte :(
    Matte har "bara" varit ledig lörd o sönd.
    Som "vanligt" så var hon på rymmen det mesta av den ;-)

    SvaraRadera