Nu har det hänt igen!
Jag fattar inte... Jag skriver utförlig inköpslista, visar för den, som hämtar listan, vad jag vill ha, även på bilder så inga missförstånd ska uppkomma Skriver priser om varan finns i annonsbladet och likväl blir det fel.
Igår kom F med en stekpanna för 699,- istället för den som jag ville ha för 99,- på extrapris. Jag bara undrar varför hon inte reagerade i kassan, när hon skulle betala??? Dessutom glömde hon att köpa glassen som också stod på listan.
Självklart fick hon gå och byta stekpannan och köpa den glass som hon glömde helt och hållet. I affären ljög hon om att det var jag personligen som köpte/fått fel stekpanna av personalen och var dum nog att tala om det i telefon, när hon ringde och talade om att hon hade bytt och köpt glassen (jag kan bara hoppas att Hemtjänsten har riktiga frysar att förvara min glass i tills jag får den idag.), det var då jag blev ännu mera arg. Jag går själv och handlar ibland i den affären och vill inte att hon sprider lögner om mig, när det var hennes eget fel!
Jag börjar undra om det är ren dumhet eller nonchalans. Det är ju inte sina egna pengar hon spenderar, utan mina. Detta har hänt förr med just denna kvinna och jag börjar fundera om jag inte ska prata ned hennes chef. Att köpa fel är en sak, men att ljuga om mig i en affär är allvarligt!
Lite blev dock rätt och jag kunde laga en efterlängtad fiskmiddag, fast bara som en ersättning för den torskrygg som jag ville ha, var slut i affären!
Sötaste Fröken Amanda fick några smakbitar av min avklädda rödspätta. Det var verkligen jättegott med fisk, även om det inte var torskrygg.
Vintern och därmed snön har kommit tillbaka. Vi har några cm av den där vita läbbiga. Amanda springer ut och in och verkar inte belåten. Klart att det är mitt fel igen att hennes kära rastgård är återigen full men snö...
Vi önskar er en trevlig och förhoppningsvis lite solig lördag!
PS Glöm inte bort era käraste imorgon
Vad är det för människor som gör så för det är ju en jäkla skillnad på priset och sen bara skylla på dig, hur dum får man vara! Prata med hennes chef för tänk om hon gör liknande mot nån som Inter stark nog att säga emot plus att du absolut inte ska behöva vara med om nått sånt.
SvaraRaderaKramar & Nospussar
Jag funderar verkligen på att gå vidare till hennes chef om saken... Att få med sig fel är en sak, men att ljuga om det efteråt är mycket värre!
RaderaKänns som det är fel person! Självklart bör man väl reagera, i alla synnerhet som du dessutom går igenom en extra gång vad du ska ha! Tycker absolut du ska prata med chefen och be att få slippa den här personen eftersom hon uppenbarligen gör fel och dessutom inte står för det.
SvaraRaderaGott med fisk i alla fall! Det gillar vi också. Vi hoppas på en räka idag, det är inte så dumt det heller!
Nosbuffar och kramar
Det hjälper föga när en hämtar lista och en annan handlar. Ibland är det en tredje som levererar varorna... SUCK...
RaderaJag tycker helt klart att du ska tala med hennes chef om detta.
SvaraRadera:)
RaderaJa efter som det har hänt saker förr med henne så tycker jag också du ska gå till chefen. Hon måste få en varnlng, hon har ju tystnadsplikt. Har varit ner på stan en sväng med Je, hon stod för maten idag taccos. Innan vi for hem bjöd hon på fika på coop/ kaffe och hjärtekaka. Gott! Vi har haft fint väder här mot gårdagens snöstorm. Må så gott och en stor kram till dig och busiga söta fröken för i morgon också. / Gunilla och alla här!
SvaraRaderaTack det samma :)
RaderaHåller klart med övriga
SvaraRaderajag tycker också att du ska prata med personens chef.. Så får det inte gå till, som hon gör, inte rätt mot dig.
Hoppas det ordnar sig till det bästa, så det inte händer igen
Kram till dig och fina Amanda :)
<3