Väderprognos för 5 dagar

söndag 13 januari 2013

Nu är Julen verkligen slut!

 

00011-1

Det blev ingen blogg igår. Jag hade sovit dåligt och kände mig allmänt ur form. Trots det gick dagen fort och vi hade en trevlig lördag. Jag satt och läste med ljuv musik i öronen medan maken tittade på skidåkning på alla ledder.

Det var dessa klassiska CD-skivor

PICT0962

maken hade med sig ur vår samling i fredags. Mer ljuv musik att lyssna till, härligt!

Jag bad honom om att baka en sockerkaka åt oss. Han är så duktig och eftersom han själv var lite sugen blev det

PICT0963

inte bara en utan två! När jag frågade hur det kom sig att det blev två, blev svaret att det vart lite mycket smet och han delade den i två något mindre formar. Toppen, den större åkte in i frysen delad i två bitar. Gott till en annan gång.

Idag blir det inte många knop gjorda. Maken åker ju ifrån oss på eftermiddan. Jag fortsätter att lyssna på musik och läsa.

Jag har fått tag i den tredje delen av Femtio nyanser

femtio_nyanser_av_frihet-james_e_l-21170797-frntl

av E. L. James, hennes trilogi om Anastasia (Ana) Steel och Christian Grey och deras annorlunda kärlekssaga, den ska jag lyssna på när maken har åkt. Jag är så nyfiken på upplösningen av dramat. Läs gärna på länkarna hur hennes fanfiction om Twilight blev till tre spännande och annorlunda kärleksromaner till slut.

Vi önskar er alla en trevlig Tjugondag Knut och julen är ju officiellt över!

santa_claws /Julia

PS

Jag bara måste visa er dagens fina vinterväder! Det är –5 grader ute och strålande solsken! Smulan beundrar sina

PICT0965

småfåglar… Här kan ni se pippisarnas 4 restauranger utanför gavelfönstret.

PICT0966

De är verkligen välbesökta! DS

6 kommentarer:

  1. Hm... tjugonaknut idag. Har jag missat, men det gör inget. HÄr är den lilla jul jag hade utstädad. Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt för tjejerna att kunna sitta och titta på sina favorit "TV program" genom fönstret.
    De ser mumsiga ut de där sockerkakorna, det kan jag äta ibland när jag är sugen.
    Vi saknade dig igår men ibland orkar man inte eller har tid.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smulan ÄLSKAR mjuka kakor! Hon försöker alltid stjäla en bit om hon inte får en egen bit fort nog!

      Radera
  3. Jobbigt när man inte får sova. Sporta framför TV:n är trevligt! Nosbuff

    SvaraRadera