Väderprognos för 5 dagar

söndag 27 januari 2013

God morgon milda Söndag!

 

20s

Tänk så fort vår lördag gick utan att vi gjorde nåt speciellt. TVn var på med olika sportsändningar medan jag lyssnade på Harry Potter. Nu har jag ungefär halva sista boken kvar.

Maken hade med sig

PICT0999

flera CDn ur vår samling av klassiska musikstunder. Nu är det inte så många kvar. Just dessa fem är toppen med många favoriter.

Idag kommer vi nog att göra som igår. TV med skid SM och konståkning.

Tänk att det har blivit betydligt mildare. Igår runt ett par minus och inatt hade vi –3,2 som kallast. De lär bli plusgrader nästa vecka. Hoppas att en del av snön försvinner med dem. Det vore kul att få komma ut en sväng, men det lär dröja och kräva flera milda dagar.

Jaja, jag vet att det är bara januari, men gissa om jag längtar efter våren. Inte för att vi måste handla igen, men bara att ha den möjligheten att få välja. Jag skulle vilja åka till biblioteket, bara att få se lite annat nån timme nån gång.

Önskar er alla en mild söndag!

00011-1 /Julia

14 kommentarer:

  1. Du blir ju väldigt låst när det är snö så vi förstår att du vill bli av med den snarast.
    Vi har strax över +-0 men det har snöat lite i natt och lite kommer ner nu också men det är dimmigt som tusan.
    Dagarna går fort på helgen utan att man gör så mycket, tiden borde saktas ner när det är helg!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  2. Här har det snöat lite inatt , var ju precis det vi behövde ;-)
    Matte har jobbat helgen , så jag och husse har mest slappat.
    Håller tassarna för att det försvinner såpass med snö eller gärna all så att du kan ta dig ut på en utflykt eller två :)
    Trevlig söndag på er !

    SvaraRadera
  3. Den där temperaturen far hit och dit mest hela tiden tycker vi. Skönt när det inte är så kallt. Förstår att du längtar ut, lite omväxling är ju kul emellanåt. Vi har sportat framför TV.n idag, det är så skönt! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Visst går helgerna fort, men det gör ju tiden alltid när man har trevligt. Hoppas också att snön snabbt smälter bort både för din och min egen skull.

    SvaraRadera
  5. Happy Sunday Julia...Miss Kitty is still hiding under the bed, so I'm visiting today.

    Lots of Hugs & Purrs to you!

    SvaraRadera
  6. Härlig med en massa favoriter att lyssna på! Visst går helgerna alldeles för fort, och visst går januari alldeles för långsamt, förstår att det är jobbigt att inte få komma ut. Hoppas februari och mars blir "snabba" så att vi snart har våren här :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Februari... min värsta månad tillsammans med november. Dess 28 dagar bukar kännas lååånga.

      Radera
  7. Jag längtar också efter våren som en tok just nu. Är så trött på vintern.

    Kram

    SvaraRadera