Väderprognos för 5 dagar

torsdag 14 april 2016

Soligt!


Jag beställde mat till Amanda i lördags och den har kommit igår. I samma beställning fanns en ny tjusig transportväska till Sötaste Fröken. Jag tror att den får godkänd, eller vad säger ni?


Hon la sig i den nya stadiga transportväskan - kojan - sängen efter en ordentlig inspektion, den kan man få till i många former, och hon verkar verkligen trivas i den och tur är väl det, för den var inte billig precis, trots ett rejält extrapris. Jag har länge velat köpa en ny väska åt Amanda om hon skulle behöva tas med någonstans. Förra året fick vi ju låna en när vi inte var hemma utan fick bo på var sitt håll. Men nu har hon en egen igen.
Jag har kikat på många olika i alla prisklasser, både i Zoobutiker (dyrt som 17) och på nätet (klart billigare) och fastnade för denna modell. En länk till väskan finns här om ni vill ha en egen till er lilla pälskling oavsett om det är en katt eller en mindre vovve! Den passar nog både till Lilla Laika och Lille Aamor om nu deras mattar skulle komma på idén att ha dem i transportväska av någon anledning ;-)

Dagarna går fort och vi längtar till nästa vecka, då köket äntligen kan planeras för att kunna bli färdig någon gång.
Hemtjänsten fick med sig en kort inköpslista som kompletterar kassen som jag har beställt på nätet. Tråkigt nog finns inte riktigt allt på nätet som finns i reklambladet. Undrar varför...  Jag ska kanske ringa och fråga, vid nåt tillfälle.

Vädret är fortfarande soligt, men temperaturen har gått ner flera grader sen igår och de spår regn till helgen. Nog för att regnet behöv, det är torrt i markerna.

Ha en fortsatt trevlig torsdag!

 /Julia

16 kommentarer:

  1. Tjusig väska/koja men inget för mig för då är jag alldeles för långt från matte om jag skulle sitta i en sån, hihi!
    Bra att Amanda gillar den för då är det lugnare att vara i den om det nu skulle behövas nån gång.
    Spännande att du ska få planera köket, kommer att bli bra.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
  2. Vilken fin väska! Helt klart godkänd, ser skön ut!Härligt att du snart får ordning på allt! Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Jamarfin väska och framför allt bra att söta fröken godkände den! :)
    Spinnande att de snart börjar med köket!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Jättefin transportväska :-) skönt Amanda gillar den!

    SvaraRadera
  5. Bra att Amanda gillade dwn fina väskan och myser i den. Skönt att du får ordning med köket. Kallt och ruggiyy idag fast det tyckte inte Madicken. Hon är rätt rolig då vi är ute för hon vet att det finns godis i min ficka och då kan hon stanna upp och lägga huvudet på sne o vill ha.Så sött! Ha en bra helg och hoppas du får hem allt du beställt. Kramizar från oss i norr/ Gunilla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart att Madicken vet att du har gottisar i fickan, hon känner ju doften av dem :)

      Radera
  6. Väldigt fin väska till Amanda! ♥
    Kram och fortsatt trevlig helg! / Rozie

    SvaraRadera
  7. Det var en riktigt fin väska, förstår att hon tycker om att ligga i den :D
    Nog hade jag också tyckt om den för det är mysigt att kura ihop sig ibland, men följer jag med matte så får jag allt som oftast tassa på mina egna ben, men vid regnväder som idag hade jag gärna fraktats i väskan och blivit utsläppt på gräset en snabbis, hihi
    Nospussar

    SvaraRadera
  8. Godmorgon! Måndag redan, efter en lååång dag på jobbet igår. Önskar er en fin vecka och lite mera vårvärme(här regnar det). Väskan ser mycket fin ut så att Fröken gillar den är inte konstigt. Kram och klapp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad 💝 Söta Fröken 👑 gillar vet jag aldrig förrän efteråt ;-)
      Denna gången hade jag tur!!!

      Radera