Väderprognos för 5 dagar

lördag 23 april 2016

Det ÄR verkligen april...


Idag har vi haft det mesta i väderväg. Nattfrost, solsken, regn, hagel och en smula snö...
Inget som ligger kvar dock, men kvinnan från hemtjänsten kom mitt i hagelskuren. Jag tyckte faktiskt lite synd om henne. Tur att jag inte behövde ut just då.

Jag njuter av att kunna se det jag vill liggandes i sängen, fast Sötaste Fröken får allt värre (o)vanor. Jag gick upp en sväng inatt och undrade varför jag hade ont... Jo, för att jag makar på mig omedvetet när Amanda vill - ska ligga bekvämt.


Här ligger min lilla Skit-Fia och sover gott, jag får ta det som blir över av kuddarna. Inte är det mycket precis. Snäll som jag är låter jag henne sova och försöker ta det som är över utan att väcka henne. Hon låg och sov lika gott och på samma ställe, när jag gick upp några timmar senare.
Fast hennes nya väska är minst lika populärt att sova i. De senaste dagarna har jag funderat över om jag inte ska flytta på hennes igloo. Det borde räcka med bara väskan i fotänden.


Jag måste ju säga att jag föredrar att hon sover i väskan än på mina kuddar. På nätterna i alla fall. Hon vaknade inte ens när jag tog bilderna nyss på henne, ändå måste jag sätta mig på sängen för att göra det.


Vi önskar er en fortsatt lat lördag!


 /Julia

10 kommentarer:

  1. Oj jag skrev nyss på det andra inlägget. Fick se detta nu, det som står där sla stå här . Jo våra katter gillar också att sova på kuddar och det länge. Fotade vårens första tussilagon idag. Vi har också fått all vädertyper idag. Nu sol och lite varmt känns det. Må så gott. Kramizar Gunilla och J och J och de fyrbenta.☺🐩🐈🐈🐈

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det bli ibland. Jag hinner med ett nytt inlägg medan ni skriver en kommentar 👀.

      Radera
  2. Aprilväder här också idag men jag missade snön för då vilade jag en stund men matte såg den.
    Tänk så omtänksamma ni mattar är som hellre sover obekvämt än stör oss, hihi! Vi tackar för det ;-)
    Matte kallar mig "skit-(h)unge när jag ligger ivägen och vägrar flytta mig, tex i dörrhålet, hihi! Vet att ni säger det med hjärta i rösten så därför bryr vi oss inte.
    Amanda är väldigt söt där hon ligger uppallad på dina kuddar, säkert hur skönt som helst.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, hon har det bra där hon ligger :) Fast jag vill nog ha EN kudde i alla fall...

      Radera
  3. Du är knappast ensam om att ha det trångt i sängen om nätterna. Som kattägare är det bara att inse att det är katten som väljer plats först. Sen får vi människor ta det utrymme som är kvar - om det finns nåt.

    SvaraRadera
  4. Ja, vi har haft samma lika vädermässigt, huh. Vi hann in precis innan hagelskuren kom, ibland har man tur :D
    Hihi, så sött Amanda sover, tänk att en sån liten en kan ta upp två hela kuddar :D Underbar bild :D
    Nospussar och kramar

    SvaraRadera
  5. Men Amanda då, nog kan väl matte få den ena kudden? *fnissjam*
    Här har vi också haft alla väderlekar i helgen och idag har det snöat stora snöflingor halva eftermiddagen, som tur är ligger inget kvar.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera