Väderprognos för 5 dagar

torsdag 7 april 2016

Solig torsdag⛅

Jag är väl sådär nöjd med mitt nya bredband. Den kopplar ifrån ganska ofta och rautern lyser som ett flipperspel innan allt återgår till ett enda grönt ljus och det fungerar som det ska igen. Jag kör ju trådlöst och undrar ibland om det skulle fungera bättre med "snöre". MEN, men... Den kabel som följde med, är alldeles för kort för att jag skulle kunna använda den, så det måste bli som det är. Ett plus är ju att min surfplatta fungerar i sängen också. Den vanliga mobila mottagningen är ju rätt dålig här, men det fungerar mycket bättre nu med WIFI från rautern (om och när mottagningen inte bryts).

Jag ger Telia denna helg, men om jag får trassel under helgen, måste jag kontakta dom. Enligt Bredbandskollen har jag dåliga värden för det jag betalar. Jag får testa flera gånger, det med. Det är trist att mottagningen försvinner mitt i ett program jag tittar på. Nåja, det löser sig nog...

Ha en fortsatt trevlig torsdag!


 /Julia

14 kommentarer:

  1. Ja, fy vad irriterande att bli frånkopplad! Känns som ett eko från den gamla "goda" tiden när man hade ett modem som lät när man kopplade upp sig! Nu har jag bredband via telefonlinjen, och router som ger wifi, fungerar perfekt! Också Telia. Hoppas det lika bra för dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. DET har ju jag med!!! Det är därför jag blir så arg på att det inte fungerar bättre!

      Radera
  2. Hoppas att det löser sig, man betalar ju dessutom dyrt för det.. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör det nog...
      Det är kanske "barnsjukdomar" bara nu i början ;-)

      Radera
  3. Här jamar vi som de andra, hoppas du får ordning på det! Ständiga avbrott är inte kul!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Kan bara hoppas att det är nåt tillfälligt. Vet inte om det är fiber du har installerat? I så fall kan det vara nån inställning som inte är korrekt. Hade problem med det när jag fick fiber installerat, men nu fungerar det hur bra som helst.

    SvaraRadera
  5. Det ska ju inte hålla på att koppla ifrån för då måste där vara nån vajsing med det. Mattes klöddar ibland men då räcker det att hon stänger "lådan" i 10 sekunder och sen startar igen så funkar det.
    Hoppas det blir bättre annars får du ringa till dom.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag var det strömmen som gick... Men det varade inte mer än några minuter...

      Radera
  6. Hoppas det ger sig. Det är enormt störigt om det kopplar i från. Låter som dom borde kolla på det igen.

    SvaraRadera
  7. Trist när det strular. Ber om ursäkt för tystnaden, våren har varit och är lätt kaotisk. Väldigt besvärligt på jobbet och många skyggisar som behöver hjälp. Har ägnat min ork åt det nödvändigaste. Men ni finns i mina tankar och jag önskar att om det finns något vi kan göra så hör vi från dig. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ❤ käraste vänner ❤! Kika in om och när ni har vägarna förbi :)!

      Radera
  8. Så typiskt att det ska vara så, men känns som att det är ett vanligt problem, att man betalar för något som man ändå inte uppnår. Vi betalar för "upp till 100mb", så heter det. Har vi då 20mb så tycker dom att det är ok, men oj som vi bråkat om detta.
    Hoppas det löser sig för dig.
    Kramar och trevlig helg.

    SvaraRadera