Väderprognos för 5 dagar

onsdag 30 mars 2016

Telia har hört av sig...


... som de lovade, men jag får inget bredband installerad förrän på måndag 4/4... Jag tror att jag får fnatt av dem. Det var en jättetrevlig kille sim ringde och berättade denna sorgliga nyhet.
Flumföretaget (?) Eltel Networks kommer då. Jag har sagt till ett de får komma på måndag oavsett om dom ringer eller ej PUNKT. Jag tänker inte finna mig i några fler undanflykter från deras sida.

Jag beställde bredbandet till den 29:de för att jag inte skulle fån nåt glapp i trafiken, men, men...  Likväl blir jag utan i några dagar. Tur att jag har mobilen och plattan, så jag kan läsa e-böcker i alla fall. Musik har jag i massor på datorn och tur är väl det. SUCK. Så går det när man tror att man har planerat.

Nåja, jag orkar inte vara arg längre, men visst är jag besviken på allt och alla vad det gäller bredband och tekniker...

Nu vet ni varför det blir lite tyst ifrån mig efter imorgon. Då ska jag ut på lite bus, men Jag har skrivit en lååång lita på vad som måste inhandlas. En del saker som Per får hjälpa mig med, nästa gång han kommer med verktygsväskan. Det blir någon gång vecka 15.
Färdtjänstens bokning via dator har legat nere sedan Skärtorsdagen så jag måste ringa in min beställning om den inte kommer igång idag heller. Felsökning pågår i alla fall och tur är väl det. Undrar när de kommer att hitta felet. Jag är säkert inte ensam om att svära över dom...

Nej, nu ska jag återgå till min bok och Beethoven. Sötaste Fröken Amanda ligger som en liten bula under fleecepläden i min säng och sover sött.

Vi önskar er en trevlig fortsättning på onsdagen!


 /Julia

10 kommentarer:

  1. Den där tekniken och tekniker kan verkligen strula. Trist att de inte kunde komma och fixa det innan.
    Hoppas du får nån kompensation för detta strul.
    Ha så kul ute på ditt bus, hoppas allt funkar som det ska där.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag lär väl få se...
      Jag var tvungen att ringa in min beställning till färdtjänsten för morgondagen.
      Deras bokning fungerar fortfarande inte. Undrar om det blir Midsommar innan felet åtgärdas...

      Radera
  2. Så typiskt att det strular och när man planerar för att det ska gå smidigt. Hoppas verkligen allt blir klart på måndag. Önskar dig en härligt utflykt! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. DET gör jag med!
      Tack, det ska bli kul att åka dit jag vill denna gång :)

      Radera
  3. Vi håller också tassarna för att du får allt fixat på måndag OCH att det fungerar efteråt!
    Hoppas du får det jätteskoj imorgon när du är ute på bus :)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju just det... ALLT SKA FUNGERA :)
      Det tror jag att jag får!

      Radera
  4. Förstår precis hur du känner dig angående bredbandet. Om det är till nån tröst (förmodligen inte) kan jag berätta att det inte hänt en enda gång att något fungerat problemfritt när jag gjort någon ändring i mina Telia-abonnemang. Tror det ligger i affärsidén att det ska strula.

    SvaraRadera
  5. Inte ett dugg överraskad över att datum inte hålls och att man får glapp i trafiken. Känns mer som ett faktum att det ska vara så än att det sker av en olycklig slump. Skönt i alla fall att du har böcker och söta Amanda att gosa med, så kanske dagarna går lite snabbare :)
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så länge jag har Amanda, böcker och musik är jag ganska nöjd, men jag VILL komma ut och läsa tidningarna också!!!
      Jag har ju ingen TV, så jag får nöja mig med dem och min lilla klockradio...

      Radera