Väderprognos för 5 dagar

lördag 17 maj 2014

Ute på bus i det vackra vädret!

 

SOL 08

Vår huvudsakliga och viktigaste uppgift är gjord, även on det gick lite oväntat. Biblioteket öppnade först klockan 11 och inte 10 som jag trodde. Men bibliotekarien var en ängel och gav mig inloggningsuppgifterna till deras WIFI trots att de inte hade öppnat än.

Foajén var dock öppen och vi satt där. Maken läste färska dagstidningar medan jag jobbade med mitt i surfplattan medan vi väntade på att få rösta.

20140517_105958-001

Vi har förtidsröstat i EU valet båda två.

20140517_110033

Maken hade sitt röstkort med sig, min fick jag redan förra fredan. Skönt att ha det gjort och vi förlorade inte så mycket tid trots att jag missade tiden med en timme.

Vi blev hämtade lite före beställd tid, men det gjorde inte så mycket. Det var först på vägen hem som jag kom på 3 viktiga saker som vi glömde att köpa.

Nåja vi klarar veckan galant ändå! Efterrätten som jag tänkte göra idag får vänta till nästa helg! Det får bli glass idag och inte tror jag att nån av oss gråter för det, fast den tänkta hade blivit ännu godare. Annars ska vi äta panerad kycklingfilé, potatis och sallad denna varma 17:de maj.

Det var första gången som jag tog av mig jackan utomhus för i år, det var härligt!

Maken sitter ute i solen med en tidning, fast det är hockey VM på TV. Han vill njuta av försommarens varmaste dag!

Nu några fler ord om Telia och usel modem: Ångande arg

Min statistik är uppe i dryga 30 GB av 40 redan enligt modemens statistik, det står i och för sig att den inte behöver vara exakt, men varför visa den då??? Jag hittade på Telias “Mina sidor” en sida som dom inte har upplyst mig om. Den heter SALDON och är alltid aktuell. Min använda surfmängd är strax över 20 GB, det vill säga att jag har dryga 19 GB kvar! Jag frågar bara: Hur svårt kunde det ha varit att upplysa mig om att den sidan fanns och jag kunde kolla själv??? Jag har ju pratat minst 2 ggr om det med dem i telefon, varför sa de inget! Så hade jag sluppit var hispig över åtgången på surfmängden i minst en vecka! Hädanefter skiter jag i statistiken och håller koll på “Mina sidor” istället! SUCK!

Ha en underbar och solig helg! Amanda tittar ut genom gavelfönstret.

20140429_165039 /Julia

5 kommentarer:

  1. Vad snällt av henne att fixa inloggningen trots att de inte öppnat, det sparade ju lite tid när nu tiden blev fel.
    Idag har det varit och är än ett gottigt väder, man bara njuter!
    Bra att du kan hålla koll på surfmängden på mina sidor.

    Kramizar & Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är så gulliga och tjänstvilliga där, alla utan undantag!

      Radera
  2. Härligt väder här också. Skönt att du fick veta exakt vad din förbrukning var.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Idag var det underbart ute!

    Kram matte

    SvaraRadera
  4. Idag var det underbart ute! :D

    Jag tror jag röstar nästa helg.

    Kram matte

    SvaraRadera