Väderprognos för 5 dagar

onsdag 28 augusti 2013

Onsdag = halva veckan har gått!

 

993wednesday13

Idag när jag vaknade blinkade alla elektriska klockor vi har.

Det var strömavbrott i natt. En som Elverket hade annonserat om i förväg, fast jag hade glömt bort det. Vid 23 tystnade min lilla “bom box” bredvid sängen. Tur att jag hade en MP3 spelare (= en gammal Nokia C2-01 mobil) till hands med böcker som var fulladdad. Det var bara att sätta igång en bok på den. Jag sover gärna med nån gammal bok som låter. Det känns tryggt. Jag vaknar alltid när det blir tyst av nån anledning.

Nu kunde jag bara fixa DVD’ns klocka själv. Micron och klockradion får maken ställa in när han kommer.

Vi har busat och jag har läst fanfiction och lyssnat på mer ljuv musik. Idag fick Wienklassicismens 4 stora, Joseph Haydn, Wolfgang Amadeus Mozarts, Ludwig van Beethoven och Franz Schubert stå för underhållningen. Deras ljuvliga musik räcker säkert resten av veckan också Blinkar. Jag har många timmar av deras musik på lager.

Vi önskar er alla en fortsatt fin onsdag!

Onsdag 05 /Julia

7 kommentarer:

  1. Man kan ju inte komma ihåg allt, hihi! Tur att du inte skulle upp efter klockan för då hade den inte ringt!

    Kramizar & Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sällan jag behöver gå upp till klocka och just den klockan går på batteri *fniss*

      Radera
  2. Och man inser varje gång hur viktigt det är med el..Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att det var på natten och det är fortfarabde sommar!

      Radera
  3. Skönt att de lägger planerade elavbrott på natten.
    Här jamar vi instämmande om att det är skönt att halva veckan har gått.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det värsta är de oplanerade elavbrotten på vintern när det är -20 grader kallt. Vi har bara elvärme!

      Radera
  4. Var ju tur att MP3 spelaren var redo att användas när strömmen försvann :)

    SvaraRadera