Väderprognos för 5 dagar

måndag 26 augusti 2013

Jaha… Då har vår vardag börjat igen!

 

Gustavmåndag

Det känns onekligen lite tomt. Maken har börjat jobbet igen, fast han tyckte att det var kul att träffa arbetskamraterna efter semestern, sa han när han ringde vid lunch. Han ringer alltid mitt på dagen för att kolla att vi mår bra. Sedan ringer han igen när han är hemma efter jobbet.

Jag och tjejerna har väl inte gjort så mycket. Vi busade en stund på morgonen. De kattifierade min frukost, som vanligt, och fick dela på en skiva rökt kalkon som tack för hjälpen Blinkar! De vet att de får smaka lite varje morgon.

Jag slog på datorn och hämtade ett par nya fanfiction, som jag hittade igår, för att läsa. Så nu har jag nya berättelser skrivna av duktiga tjejer och killar som inte är proffs. Flera av dem skriver jättebra och underhållande.

Ibland blir jag riktigt förvånad över deras livliga fantasi och skrivförmåga.

Vissa av historierna är bara några sidor, medan andra är riktigt långa, några är på flera hundra sidor. De är skrivna på engelska, en rolig språkträning på samma gång. Det är inte lika enkelt att läsa skriven text som att lyssna på den. Tur att jag har ett bra engelsk-svensk lexikon att ta till när jag stöter på ord som jag inte riktigt vet betydelsen av. Visserligen förstår jag vad som avses i texten, men ibland vill jag ha den rätta översättningen av ordet också.

Nu ska jag fixa lite lunch och återgå till mina fanfiction, medan Mozart får stå för musikunderhållningen!

Jag och missarna önskar er en trevlig början på nya veckan!

00026 /Julia

7 kommentarer:

  1. Säger matte också att det är kul att träffa kollegerna igen men att hon vill alltid ha mer semester ändå, hihi!
    Finns många som kan skriva bra säger matte och hon önskar att hon hade varit duktig på att skriva för det gillar hon att göra men det är så mycket mer än att "bara" skriva!

    Kramizar & Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så.
      Vill man läsa fanfiction finns det hur mycket som helst att hitta på nätet, bara man ger sig tid för att leta.
      Tid har jag ju gott om nu när maken jobbar :)

      Radera
  2. Det är lite konstigt när det blir som vanligt igen, tar några dagar innan man har kommit in i det igen. Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Det är en omställning innan man är tillbaka i de vanliga rutinerna. Skönt att du och tjejerna har varandra när maken jobbar.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Tar allt ett tag att ställa om sig efter söm-estern säger matte , som inte är någon morgonmänniska alls egentligen :)

    SvaraRadera