Väderprognos för 5 dagar

torsdag 27 oktober 2011

Godmorgon milda blöta torsdag!

 

morrn 10 pumpor

Vi vaknade och var uppe en liten stund inatt också Förvirrad, mellan 01:25-02:30 men somnade om snabbt när jag la mig igen.

På morgonen vaknade vi av regnsmatter mot taket och bubbel i stuprören strax före 8. Det var ovanligt varmt inne också. Jag kunde inte låta bli att kolla termometern. Döm om vår förvåning att temperaturen har varit över 8 plusgrader under hela natten.

Jag kunde inte låta bli att ta en bild.

PICT0475

Inte undra på att det kändes varmt. En nattemperatur på dryga 8 plusgrader i slutet av oktober är väl bra.

Idag kommer jag nog inte se på nån film, gårdagens maraton under hela dagen räcker fram till i morgon kväll mer än väl. På fredagarna brukar vi se nån film tillsammans medan vi äter middag i alla fall. Jag tror att det får bli nån av de filmer vi inte har sett tidigare. Det finns ett 10-tal att välja på. Eller så tar vi nån engelsk deckare ur högarna.

Idag ska jag lösa lite korsord. Det är en trevlig avkoppling. Maken har med sig nya utmaningar varje fredag med Året Runt och jag har många olösta bilagor på lager.

Jag väntar ivrigt på de fyra Mp3-böcker som jag hade beställt från cdon.se i söndags. De har höstens rea på massor med böcker i alla format. De har kommit, det vet jag. Maken kunde inte hemlighålla det, som han ibland gör med viss post, bara för att överraska mig.

Boken jag mest ser fram emot är den första boken i Jan Guillou’s romansvit om 1900-talet Brobyggarna. Visst hade jag tänkt låna den på biblioteket, men jag kom ihåg min oanvända rabattkod på 100:- från i våras, så jag beställde den också.

Det är mycket jag har att se fram emot kommande helg. Först maken på fredag, ljudböckerna och sedan shoppingrundan på lördag tillsammans. Hoppas bara att färdtjänsten håller tiderna och vi avstår gärna från regnväder Blinkar.

Ha en trevlig torsdag!

Morrn 42 /Julia

5 kommentarer:

  1. Här har det oxå varit "varmt" inatt.
    Imorse var det jättedimmigt ute , men nu har det klarnat upp och är en finfin höstdag :)
    Kul att veta att det finns paket att hämta/få :)
    Hoppas verkligen att den där dumma färdtjänsten passar tiderna bättre denna veckan och att det INTE regnar !!

    Jag tror oxå snart att jag o Gustav blir kompisar snart :)

    SvaraRadera
  2. Det måste smitta av sig det där med vaken på natten för matte var också uppe en sväng om än en kort, hon hade huvudvärk i går kväll men trodde hon skulle kunna sova bort den men det gick inte men med en värktablett gick det bättre!
    Spännande med roliga saker man har framför sig, hoppas bara att ni får fint väder för det gör det roliga roligare!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  3. Så roligt med nya böcker! Bra att kunna spara bonuspoäng så att de kan utnyttjas till något som man verkligen vill ha. Jan Guillou brukar vara läsvärd. Hoppas att du gillar alla böckerna! Kram Stationskattmatte.

    SvaraRadera
  4. Korsord är kul men matte brukar inte uppskatta när vi hjälper till.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Det är jätteskönt när temperaturen håller sig på plus, måtte det förbli så ett tag till. Vintern är ju så lång...
    Förstår att du ser fram emot helgen, låter som som om ni har lagt upp riktigt härliga planer :-) Håller tassar och tummar att färdtjänsten håller tiderna!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera