Väderprognos för 5 dagar

tisdag 4 oktober 2011

Godmorgon ljumma tisdag!

 

Morrn 32

Jag har sovit mycket bättre inatt, skönt! Det är en mild morgon, termometern visar 13,4 grader redan och det ljusnar sakta. Solen lär inte gå upp än på nån timme, men det verkar vara ganska blåsigt och molnigt ute.

Jag tittade inte på vampyrfilm i sängen heller. Den såg jag på eftermiddan.

Jag såg del två av Twiligth filmerna, som är baserad på bok två i serien på fyra romaner

deb13336-c4fb-4788-ac7c-2440ee9f4e28 

Den är också sevärd och spännande. Jag ska nog se den tredje idag om jag känner för det. Jag har hört att bok fyra är uppdelat i två filmer. Jag får se när de kommer på DVD.

Jag ringde vårdcentralen igår, men de skulle återkomma och bestämma vilken morgon hon kommer.

Men det gjorde hon inte.

Det är tydligen nya rutiner för hembesök och hon skulle tala med min läkare först (vilken tur att hon är kvar i alla fall). Det är så j*vla trist att behöva dra min sjukhistoria för en ny sköterska som inte känner mig. Vi får väl se om hon hör av sig idag, annars får jag ringa igen. Jag ska till doktorn nästa onsdag, så det är inte så gott om tid. Om hon inte kommer och tar proverna får väl doktorn vara utan dem, för jag kan faktiskt inte ta mig dit på egen hand och det vet dom om. Maken kan inte ta ledigt ytterligare en dag bara för detta. Han tar ledigt för mina läkarbesök, det får räcka.

Jag kände på mig att det skulle bli strul, när min förra sköterska slutade! Den nya måste få veta att bom-nyckeln som jag lämnade är nödvändig att hon har med sig också för annars kan hon inte köra in på området “vintertid” och det är långt att gå (nästan 1 km) från bommen. Allt detta visste min gamla sköterska. SUCK… jaja, jag ska inte måla fan på väggen än. Hon får dagen på sig att höra av sig innan jag tänker bli riktigt arg. Men visst är jag orolig, tills allt är klart och hon har varit här. Jag blir stressad av sånt här. Jag hatar när det inte går lika smidigt som vanligt.

Nu ska jag i alla fall försöka koppla av och äta färdigt. Jag har ju frukosten bredvid mig som vanligt på morgonen.

Hoppas att ni får en fin och fridfull tisdag!

Godag%20(55)/Julia

 

6 kommentarer:

  1. Skönt att du sov bättre i natt. Förstår att det är nervöst och irriterande att inte veta hur det ska bli med nya sköterskan. Varför ringer de inte tillbaka? Även om man inte har något fullständigt besked så kan man ju alltid säga att det är på gång, så att den som väntar inte känner sig bortglömd.
    Hoppas de ringer snart och att det funkar med nyckel och allt annat!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt det måste vara när inget funkar som det ska.
    Hoppas det löser sig på ngt sätt så den nya sköterskan ringer ngn dag.


    Tasskram

    SvaraRadera
  3. Vad jobbigt med folk som inte hör av sig och att behöva börja om med allt. Hoppas att det löser sig i alla fall. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Hoppas det ordnar sig med nya sköterskan och att hon fungerar bra när hon blivit varm i pälsen. Här hade vi en grå morgon men sen blåste molnen iväg och det har varit en solig och härlig dag.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Vi hoppas att du fick något slags besked igår (tisdag). Har en känsla av att det med jämna mellanrum ska Omorganiseras (jo, med stort O) och skapas nya rutiner. I alla fall är det så på min arbetsplats. Det är bara att hoppas att allt flyter lika smidigt, eller t.o.m. blir bättre. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Från Aamor & Tina:

    Vi tycker det är jättetrist att inte kunna kommentera hos dig, den bara försvinner när jag klickar på skicka el förhandsgranska.

    Trots att vi skriver det många gånger.

    Hoppas det löste sig med sköterskan och att det inte blir strul att hon ska komma, jobbigt när det är sånt man måste men inte kan påverka.

    SvaraRadera